Boligalarmen skal være trygg og lekker

Tidligere i år lanserte Sector Alarm en helt ny produktlinje som er blitt svært godt mottatt i markedet. Sector Alarms nye boligalarm har et tidsriktig design tilpasset dagens krav til et moderne hjem.

Design betyr mye når foirbrukerne skal velge boligalarm.

Halvparten vil ha lekkert design

Det er liten tvil om at nordmenn er opptatt av design. Tilbakemeldingene fra en markedsundersøkelse gjennomført av MBrain er tydelige. Over 50 prosent av kundene mener at produktdesign og alarmkomponentenes utseende er viktig.

Løfter produktet

-Tatt i betraktning at en boligalarm henger godt synlig i boligen er vi ikke overrasket over at utseende betyr en hel del, sier Kommersiell direktør i Sector Alarm Stian Veganger. – Vi er veldig stolte av vår nye produktlinje og får tilbakemeldinger på at boligalarmen nå har en dimensjon ekstra. Vi har jobbet med utviklingen i lang tid og det er derfor veldig gledelig at produktlinjen blir tatt imot med åpne armer så vel eksternt som internt.

Over 490 000 boliger i Norge har alarm tilknyttet alarmstasjon. Det er nær 20 prosent av alle norske boliger. Historisk har bransjen kun hatt fokus på sikkerhet, ikke på design. Den nye produktlinjen vår er like sikker, men er i tillegg tilpasset bomiljøet med et lekker design.

Design viktigere for menn

Undersøkelsen fra MBrain viser at produktdesign, overraskende nok, er viktigere for menn enn kvinner og at design og utseende på produkter er viktigere jo yngre man er. I Norge er man mest opptatt av design om man bor på Sørlandet. Og sammenlikner man seg med de andre «Sector Alarm-landene» er det forbrukerne i Spania som rangerer design høyest når de skal anskaffe alarm.

Design betyr mye når foirbrukerne skal velge boligalarm.
Enkel, lekker og diskret er en god beskrivelse av den nye boligalarmen fra Sector Alarm.
Her er noen av våre tidligere boligalarmer.

Sector Alarm er et norsk konsern i sterk vekst og hadde i 2017 en omsetning på litt over 2 milliarder. Selskapet ble etablert i 1995 og er i dag en av de ledende aktørene i Europa. Sector Alarm leverer trygghet til sine kunder gjennom alarmløsninger til boliger og bedrifter. Selskapet har mer enn 525.000 kunder og over 2 000 medarbeidere i Norge, Sverige, Finland, Irland, Spania og Frankrike. Både medarbeidere og kunder er i fokus hos oss, noe våre klimaundersøkelser og de mange prisene vi har mottatt for beste kundeservice bekrefter.

Tør du å droppe boligalarmen?21.2.2019 08:00:44 CETPressemelding

All vår erfaring viser at innbruddsfrekvensen i boliger med boligalarm er lavere enn i boliger uten ekstra sikring. Basert på en enkel tanke om risikominimering vil de kriminelle til enhver tid operere der de har minst risiko for å bli oppdaget. Politiets kommentarer til deres ferske straffesakstall for 2018 støtter dette – de skriver at den positive utvikling hva gjelder antall innbrudd delvis kan forklares med det høye salget av boligalarm. (*1)

Sector Alarm inngår byråavtale med Starcom i Norge28.11.2018 10:04:36 CETPressemelding

Etter en omfattende mediebyråpitch velger Sector Alarm Starcom som partner i Norge. Samarbeidet omfatter hele tjenestespekteret innenfor mediebyråtjenesten. Siden etableringen i 1995 har Sector Alarm blitt det nest største alarmselskapet i Europa, med mer enn 500 000 kunder og over 1 700 ansatte. Samarbeidet inkluderer markedene i Norge, Sverige, Finland, Irland, Frankrike og Spania. Gjennom Publicis-byråene Starcom og Zenith.