Boligalarmen skal være trygg og lekker

Tidligere i år lanserte Sector Alarm en helt ny produktlinje som er blitt svært godt mottatt i markedet. Sector Alarms nye boligalarm har et tidsriktig design tilpasset dagens krav til et moderne hjem.

Design betyr mye når foirbrukerne skal velge boligalarm.

Halvparten vil ha lekkert design

Det er liten tvil om at nordmenn er opptatt av design. Tilbakemeldingene fra en markedsundersøkelse gjennomført av MBrain er tydelige. Over 50 prosent av kundene mener at produktdesign og alarmkomponentenes utseende er viktig.

Løfter produktet

-Tatt i betraktning at en boligalarm henger godt synlig i boligen er vi ikke overrasket over at utseende betyr en hel del, sier Kommersiell direktør i Sector Alarm Stian Veganger. – Vi er veldig stolte av vår nye produktlinje og får tilbakemeldinger på at boligalarmen nå har en dimensjon ekstra. Vi har jobbet med utviklingen i lang tid og det er derfor veldig gledelig at produktlinjen blir tatt imot med åpne armer så vel eksternt som internt.

Over 490 000 boliger i Norge har alarm tilknyttet alarmstasjon. Det er nær 20 prosent av alle norske boliger. Historisk har bransjen kun hatt fokus på sikkerhet, ikke på design. Den nye produktlinjen vår er like sikker, men er i tillegg tilpasset bomiljøet med et lekker design.

Design viktigere for menn

Undersøkelsen fra MBrain viser at produktdesign, overraskende nok, er viktigere for menn enn kvinner og at design og utseende på produkter er viktigere jo yngre man er. I Norge er man mest opptatt av design om man bor på Sørlandet. Og sammenlikner man seg med de andre «Sector Alarm-landene» er det forbrukerne i Spania som rangerer design høyest når de skal anskaffe alarm.

Design betyr mye når foirbrukerne skal velge boligalarm.
Enkel, lekker og diskret er en god beskrivelse av den nye boligalarmen fra Sector Alarm.
Her er noen av våre tidligere boligalarmer.

Tør du å droppe boligalarmen?21.2.2019 08:00:44 CETPressemelding

All vår erfaring viser at innbruddsfrekvensen i boliger med boligalarm er lavere enn i boliger uten ekstra sikring. Basert på en enkel tanke om risikominimering vil de kriminelle til enhver tid operere der de har minst risiko for å bli oppdaget. Politiets kommentarer til deres ferske straffesakstall for 2018 støtter dette – de skriver at den positive utvikling hva gjelder antall innbrudd delvis kan forklares med det høye salget av boligalarm. (*1)