BoKlok Skanska er klar for satsingen i Nannestad

Nå er detaljreguleringen vedtatt, og Boklok er klare for sin satsning ved Nannestad sentrum. Snart kommer 73 leiligheter og 13 rekkehus til Engelsrudhagen.

– Nannestad er et område vi har svært god tro på, og her har vi store planer for fremtiden. Nå gleder vi oss veldig til å sette i gang med realiseringen av Engelsrudhagen – et prosjekt vi mener kommer til å treffe målgruppen vår godt. Nannestad er et område i utvikling, og har en veldig god beliggenhet med kort vei til både Oslo og Gardermoen sier Arild Rusti Indresand, leder for BoKlok i Norge.

De 73 leilighetene og 13 rekkehusene skal bygges over tre byggetrinn, og det første er planlagt lagt ut til salg allerede i mars 2019. I Engelsrudhagen kommer det både 2-, 3- og 4-romsleiligheter i 2 til 4 etasjer. Det første byggetrinnet består av 32 leiligheter som er planlagt ferdigstilt i 2020.

– Regionen øvre Romerike er en region vi allerede er godt etablert i, og her har vi levert gode prosjekter både på Kløfta, Gjerdrum og Jessheim. Nannestad er derfor både et naturlig og spennende område å satse videre på for oss, sier Indresand.

Nannestad har stort potensial
– Det er flott å se at aktører som BoKlok ser potensiale i Nannestad og ønsker å satse her. Med den landlige beliggenheten samtidig som det er kort vei til både Oslo og Gardermoen, er dette helt klart et sted som kan passe for mange. Befolkningsveksten øker for hvert år, og vi ser at flere unge velger å bosette seg i kommunen. Samtidig er det flere og flere utbyggere som vil være med på utviklingen som skjer her, sier ordfører i Nannestad, Hans Thues.

– Vi er helt klare på at Nannestad er et område med stort potensiale. Det tilrettelegges for mye boligbygging her, så her har vi en langsiktig plan for vår satsing, og planlegger å bygge opp mot 250 boenheter til sammen de neste årene, sier Indresand.

Engelsrudhagen er første område ut for den planlagte satsingen til BoKlok, der salgsstart på første trinn kommer ut allerede i mars 2019.

Om BoKlok
BoKlok er et boligkonsept for folk flest, utviklet av Skanska og IKEA, der BoKlok er ansvarlige for hele prosessen fra tomtekjøp, utvikling, produksjon og til du sitter trygt i din egen leilighet. Dette er leiligheter for folk flest, og konseptet fra BoKlok passer godt for blant annet enslige med og uten barn, samt førstegangskjøperne. Så langt har BoKlok bygget mer enn 11 000 boliger i Norge, Sverige, Finland, Danmark, England og Tyskland.

For mer informasjon, kontakt:
Arild Rusti Indresand, leder BoKlok Norge: 40 62 10 31

Skanska er et av verdens ledende eiendomsutvikler- og entreprenørselskap med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekt i offentlig-privat samarbeid. Basert på selskapets globale miljøkompetanse, sikter Skanska mot å bli førstevalget når det gjelder grønne prosjekt. Konsernet har i dag 40 000 medarbeidere i utvalgte hjemmemarkeder i Europa og USA.