HLF (Hørselshemmedes Landsforbund)

Boklansering: Å Høre Til

8.6.2016 14:01 | HLF (Hørselshemmedes Landsforbund)

For første gang er det skrevet en portrettbok om mennesker med hørselsutfordringer. Boken «Å Høre Til» lanseres i morgen, torsdag 9. juni, kl. 14:00-16:00 på Bikuben, Det Norske Teatret. Alle er hjertelig velkommen til lanseringen, der noen av bokens bidragsytere kommer: Geir Lippestad, Berit Brørby, Shahbaz Tariq og Frank Rossavik. Tidligere ordfører i Oslo, Ann-Marit Sæbønæs, leder oss gjennom lanseringen. Det blir servert musserende vin og fingermat.

Tidligere odeltingspresident, Berit Brørby, er en av flere kjente personer som forteller om sine hørselsutfordringer i boken "Å høre til".

For å kunne reflektere over egen situasjon kreves det at man kan lære av andres erfaringer og liv. "Å Høre Til" er en portrettbok med stemmene til en rekke mennesker som lever med nedsatt hørsel, og som deler raust av sine erfaringer, refleksjoner og opplevelser rundt det å ha et usynlig handikap.

Artisten Gaute Ormåsen forteller åpenhjertig i boken om sin tinnitus og selvmordstankene han slet med i etterkant. - Det er en sånn lyd som du ikke kan ignorere. Det verste er at du får angst av den, og det var ikke noe jeg kunne gjøre for å påvirke den. Nå har jeg lært meg å gi mer blaffen og ikke fokusere på lyden, sier Gaute.

Statsråd Elisabeth Aspaker slet med å høre hva som ble sagt i møter. Fire år og to operasjoner senere satt hun for første gang ved Kongens bord med høreapparater. - Når du begynner å høre dårlig: Erkjenn problemet og søk hjelp så raskt som mulig. Det gjør livet lettere, råder Elisabeth.

Bilder

Om HLF (Hørselshemmedes Landsforbund)

HLF (Hørselshemmedes Landsforbund)
Brynsveien 13

22 63 99 00http://www.hlf.no

HLF er landets største organisasjon for personer med en funksjonshemming. HLF jobber hele tiden opp mot politikere og myndigheter med et mål for øyet; å gjøre hverdagen enklere for landets hørselshemmede.

Følg saker fra HLF (Hørselshemmedes Landsforbund)

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra HLF (Hørselshemmedes Landsforbund) på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra HLF (Hørselshemmedes Landsforbund)