Bodin er ute med ny låt

Foto: Michaela Klouda

24 år gamle Mathias Bodin kommer fra Norges sydligste fastlandspunkt, Lindesnes. Han har tidligere gitt ut tre singler innenfor pop-segmentet, som forøvrig har blitt belønnet med listelegging på blant annet NRK P3, og på sin nye singel «Wild Fire» har han beveget seg enda mer over i det musikalske landskapet han ønsker å være i.

Bodin beskriver musikken sin som «superpop», som nesten grenser over til litt skamløs funky/disco-musikk.

Sint Sørlending?

«Tro det eller ei, men jeg var jævlig sur da jeg skrev ‘Wild Fire’. Det er jo egentlig litt ironisk med tanke på at dette er en skikkelig gladlåt… Det er med andre ord ingen tvil om at musikk enkelt kan forvandle en litt kjip dag om til en bra en» forteller Bodin.

«Wild Fire» er en ekstremt fengende låt, som virkelig setter seg som støpt til hjernen fra første gang man hører den.

«Låta handler om å gjøre alt man kan for å oppnå lykke og glede, og at man ikke skal la noen komme i veien for det. Dette er den første låten jeg gir ut hvor jeg ikke har brydd meg så mye om hva andre har å mene om musikken, og heller bare gønna på og gått i den musikalske retningen jeg selv digger»

Etter musikk-studiene på Westerdals har Bodin lært seg å gjøre alt selv, og han står derfor også bak hele produksjonen på låta. Litt hjelp til miksinga har han derimot fått av en den britiske stjerneprodusenten Emre Ramazanoglu som deriblant har jobbet med Sia, Lily Allen og Noel Gallagher.

«Wild Fire» er ute overalt i dag! Hør den her!

Endelig ny musikk fra Lila22.6.2018 14:17Pressemelding

Lila er bare 16 år gammel, men har til tross for sin unge alder utrettet mye som artist på kort tid. Hun var bare 11 da hun ble oppdaget av Ellen DeGeneres gjennom YouTube, og ble omtalt av talk show-giganten som "en man skulle tro var født med mikrofonen i hånden sin". Siden da har Lila laget flere hitlåter, og størst av dem alle er "Don't Let Go" som har blitt streamet over 7,5 millioner ganger på Spotify. Derfor er det svært spennende når hun i dag slipper sin første singel for 2018: “2020”. Dette er sylskarp og finurlig produsert pop som rent musikalsk er proppet med gode vibber, og selvfølgelig med Lilas utmerkede, dynamiske sangstemme. – "2020" handler om hvordan samfunnet skaper et bilde av hvordan en skal være, forteller Lila. – Det gjør at vi skaper urealistiske idealer ovenfor oss selv. Jeg føler at jeg ser så godt nå, at jeg har 20/20-syn. Men det jeg skulle innsett tidligere, er at alt ligger i hodet. "2020" av Lila kan du høre her! Følg på Facebook og Instagram for oppdate

Herlig ny singel fra Inge Bremnes er ute nå!22.6.2018 12:00Pressemelding

Inge Bremnes imponerte stort da han slapp debutalbumet sitt "Mellomspill" i fjor. Det er en skive han fikk mengdevis av lovord for, og den var så bra at han ble invitert til å komme på Lindmo for å spille. I april tok han sitt første steg inn i 2018 med utsøkte "Himmelblå", og nå tar han et skritt videre med sin neste enestående singel. "La det vær" er enkelt forklart rå, sprudlende og fengende nord-norsk indiepop med sterk lyrikk, og er bare nok et eksempel på hvorfor Inge blir hyllet for å være den musikeren han er. Inge sier at "La det vær" er en sang om folk man egentlig ikke liker, men som man av en eller annen grunn fortsatt prøver å imponere. – Jeg tror alle har folk i livet sitt som man egentlig ikke tåler trynet på, sier han, og fortsetter: – Folk som brauter seg fram og tar seg til rette, samtidig som de skaper kvalme for alle i umiddelbar nærhet. Det rare er når du plutselig får en ubeskrivelig trang til at akkurat sånne folk skal like deg. Jeg har det ihvertfall sånn noen g

Temporarys fantastiske nye singel er ute nå!22.6.2018 10:01Pressemelding

Det er stor sannsynlighet for at du har hørt denne eminente duoen tidligere. Temporary består av Mikael Øgaard fra Oslo og Jonas Utseth Peitersen som spiller folk-inspirert pop. De har tidligere blitt spilt både på NRK P1 og P3, og slipper nå sin første singel på Drabant Music! Den hørte du kanskje allerede i går, da Ruben på NRK P3 hadde førpremiere på "Was I Here". Dette er en låt som skinner om kapp med sola, og er en helt perfekt smakebit på hva som kommer fremover fra Temporary. Den ble til da Jonas og Mikael skulle teste ut nye gitarer i en butikk og begynte å jamme. – Dette var en av de første låtene vi skrev, og ble originalt spilt inn til vår første EP for et års tid siden. Etter mye frem og tilbake, ble vi enige om å spare låta til en senere anledning. "Was I Here" ble skrevet og komponert som en bandlåt, og ble derfor den låta hvor vi for første gang gikk litt bort ifra vårt vanlige duo-uttrykk, forteller Jonas. – "Was I Here" er en låt om det å ikke finne seg til rette. Ikk

Anna Kajander er ute med en sabla fin debutsingel22.6.2018 08:36Pressemelding

Nå kan du endelig høre "Sabla fin" her! Anna Kajander er en kraftfull stemme fra Nord-Norge med ærlige historier som treffer oss midt i hjertet. Allerede har hun rukket å spille flerfoldige konserter på klubber og festivaler, bodd i Buenos Aires og København, og fått invitasjon til å spille inn i studioet til en av Argentinas beste musikkprodusenter. 23-åringen stammer fra en musikalsk familie i Kabelvåg i Lofoten, og har siden hun var barn skrevet sanger. Nå har hun flyttet til Oslo for å for alvor jobbe med musikken. Det er noe som synes, ettersom hun på denne singelen viser en stemme og en stil som lett fremkaller gåsehud. Det resulterte også i at Ruben på NRK P3 kjørte førpremiere på låta. – "Sabla fin" er først og fremst en søt og lystig kjærlighetserklæring. Med noen små, subtile hint av melankoli, beskriver sangen hvor enestående fint det kan være å bli forelska. Hvordan man på tross av en situasjons begrensinger slipper alle hemninger og drømmer seg bort, forteller Anna om låta

Sterke nye låter fra Jess Morgan15.6.2018 13:07Pressemelding

"Blue Jay" og "Valentina" er årets tredje utgivelse fra folk/singer-songwriter-talentet Jess Morgan, og er minst like lett å like som årets tidligere utgivelser fra briten. Disse låtene er et resultat av en tre-dagers togtur fra Winnipeg til Toronto i Canada som ble brukt på å skrive musikk mens Jess fortapte seg i det majestetiske landskapet hun befant seg i. Dette er en tur som hjalp henne med å samle seg igjen etter et brudd. Når Jess lager musikk skriver hun sjeldent om kjærlighetssorgen. "Blue Jay" og "Valentina" er begge vakre unntak. Hør låtene her!

The Dogs slipper ny låt og vinyl!15.6.2018 09:53Pressemelding

The Dogs tok som alltid ansvaret med å gi det nye året en real pangstart med albumet «The Grief Manual». Nå sørger de også for å ikke gå stille gjennom sommeren ved å slippe dobbelt-singelen «We Were Made Out Of Loss» på 7" vinyl! For fans er dette en essensiell del av samlinga, ettersom den inneholder ett tidligere uutgitt spor fra albumets innspilling. «Whatever Your Dreams Are» er ypperlig slow rock som er lekkert akkompagnert av strykere, og som har det samme høykvalitets-stempelet som bare The Dogs leverer her til lands. Hør låtene, inkludert "Whatever Your Dreams Are", her! Vinyl i salg nå.