Ekspress Bank

BNP Paribas Personal Finance har store nordiske ambisjoner

Den europeiske banken skal kapre markedsandeler i det norske utlånsmarkedet gjennom forbrukerbanken Ekspress Bank. – Vi har hittil vært små i Norge, men vi har store nordiske ambisjoner frem mot 2020 og sikter mot å bli en del av topp tre på det på det norske utlånsmarkedet, sier norgessjef i Ekspress Bank, Christian Eek.

Fra nye kontorer i Rosenkrantz gate i Oslo skal Ekspress Bank ta opp kampen med andre banker. Forbrukerbanken har satt som mål å bli en del av topp tre på det norske utlånsmarkedet og bli en betydelig nordisk aktør innen 2020.

- Vi tilbyr svært konkurransedyktige produkter. Samtidig er vi en liten, rask og effektiv organisasjon. Våre konkurrenter vil legge godt merke til oss, sier Eek.

Norgessjefen har stor tro på utviklingen i det det norske utlånsmarkedet fremover.

- Det skjer mye i vår bransje om dagen og det er veldig spennende å satse i dette markedet i Norge. Utlånsmarkedet går definitivt godt. Med BNP Paribas i ryggen har vi finansielle muskler til å ta en sterk markedsposisjon, sier Eek.

Ønsker nye gjeldsregler velkommen
Regjeringen vedtok i april flere tiltak for å bremse veksten i forbrukslån og kredittkort. I fremtiden må bankene angi samlet utestående kreditt i beløpsfeltet på kredittkortregninger til kunder, markedsføring av forbrukslån blir strengere regulert, og det kommer et felles gjeldsregister.

– Alle seriøse långivere i Norge har ønsket et slikt gjeldsregister. Det er på tide at det kommer, sier Eek.

Han er ikke bekymret for at et gjeldsregister vil begrense Ekspress Banks mulighet til å utstede lån.

– Vi mener de nye reglene gagner forbruker, oss og samfunnet. Og i Ekspress Bank bevilger vi langt fra alle lånesøknader. Vi er del av BNP Paribas Personal Finance, som er ledende innenfor «responsible lending», og vi er overbevist om at det er den riktige veien for vår kommersielle strategi. Samtidig holder de nye gjeldsreglene useriøse aktører unna, avslutter Eek.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Norgessjef i Ekspress Bank, Christian Eek
Tlf.:: +47 90 06 26 22
E-post: chee@ekspressbank.no

Om Ekspress Bank
Ekspress Bank er en nordisk bank som henvender seg til privatpersoner. Med nesten 30 års erfaring og flere hundretusen kunder garanterer vi for en enkel, trygg og sikker prosess når du ønsker låne penger til ulike formål. Vårt første kontor i Norge ble etablert i 2008, men vi har hatt en nordisk base helt siden 1987, da banken ble etablert som et samarbeid mellom Handelsbanken og Dansk Supermarked. Vi har alltid hatt en tett knytning til detaljhandelen, og vi er konkurransedyktige i både standard¬- og skreddersømløsninger til store og små butikker og/eller nett-butikker.

Vi er en del av BNP Paribas Personal Finance. BNP Paribas Personal Finance er representert i mer enn 30 land, har over 20.000 ansatte og håndterer cirka 27 millioner kunder. Gjennom BNP Paribas Personal Finance har Ekspress Bank en posisjon som sikrer god økonomisk stabilitet, noe som er en forutsetning for å drive bank i dag.

Om BNP Paribas Personal Finance
BNP Paribas Personal Finance er markedsleder i Frankrike og Europa for personlige lån gjennom sine aktiviteter innen forbrukslån, boliglån og operasjonelle leieavtaler. De er et 100 prosent datterselskap av BNP Paribas Group, har nesten 20.000 ansatte og opererer i omtrent 30 land.

Gjennom merkevarer som Cetelem, Findomestic, Cofinoga, AlphaCredit og Ekspress Bank tilbyr selskapet et bredt utvalg av personlige kredittprodukter på salgssteder, bilforhandlere og direkte til kunder gjennom sine kundesentre og internett. BNP Paribas Personal Finance har lagt til et forsikrings- og sparetilbud for sine kunder i Bulgaria, Frankrike, Tyskland og Italia.

BNP Paribas Personal Finance har utviklet en aktiv partnerskapsstrategi med detaljister, bilprodusenter og -forhandlere, nettbutikker og finansielle institusjoner (banker og forsikringsselskaper), basert på sin erfaring med å markedsføre kredittilbud og integrerte tjenester skreddersydd for sine partneres selskaper og kommersielle mål. De er også en ledende aktør innen ansvarlig utlån og finansiell utdanning.

For mer informasjon, vennligst besøk: www.bnpparibas-pf.com

Om Ekspress Bank

Ekspress Bank
Rosenkrantz’ gate 20, 4 etg.

815 45 300https://www.ekspressbank.no/

Ekspress Bank er en nordisk bank som henvender seg til privatpersoner. Med nesten 30 års erfaring og flere hundretusen kunder garanterer vi for en enkel, trygg og sikker prosess når du ønsker låne penger til ulike formål. Vårt første kontor i Norge ble etablert i 2008, men vi har hatt en nordisk base helt siden 1987, da banken ble etablert som et samarbeid mellom Handelsbanken og Dansk Supermarked. Vi har alltid hatt en tett knytning til detaljhandelen, og vi er konkurransedyktige i både standard­- og skreddersømløsninger til store og små butikker og/eller nett-butikker.

Følg saker fra Ekspress Bank

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Ekspress Bank på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Ekspress Bank