BMW vekker internasjonal oppmerksomhet med Vipps

Da BMW hadde Norgespremiere på konseptbilen til den kommende elbilen BMW iX3 tidligere i september, var det ikke bare bilen som var ny. Også reservasjon av bilen gjøres nemlig på helt ny måte, med forhåndsbetaling via Vipps. Den superenkle transaksjonsløsningen har vekket internasjonal oppmerksomhet innad i BMW Group.

Konseptbilen BMW Concept iX3 ble vist frem i Oslo tidlig i september, som en forsmak på BMW iX3 som lanseres i 2020. Samtidig fikk nordmenn som de aller første i verden mulighet reservere en plass i køen for den kommende helektriske versjonen av BMW X3. Nordmenn er dermed også de aller første i verden som forhåndsbetaler en bil via Vipps eller lignende betalingsløsning, og responsen så langt har vært overveldende. De første 1000 reservasjonene kom inn i løpet av kort tid.

− Vi har gått fra å være en app for vennebetaling til å bli en app som nordmenn bruker i mange betalingssituasjoner. Samarbeidet med BMW er et bevis på at nordmenn like gjerne kan bruke Vipps til store som små kjøp, fordi forenklingen har stor verdi, sier Hanne Kjærnes, kommunikasjonssjef i Vipps.

Bilen lanseres i 2020, men kan allerede nå reserves ved å forhåndsbetale et reservasjonsbeløp, gjennom betalingsappen Vipps.Gjennom nettsiden bmw.no/vipps velger kunden sin forhandler før man blir overført til betalingstjenesten Vipps for en sikker innbetaling av depositumet på kr 15.000.

− De første 1000 reservasjonene kom i løpet av de første ukene. Både antallet reservasjoner, og ikke minst den enkle betalingsmåten, har skapt stor oppmerksomhet også innad i BMW Group rundt om i verden, sier Emmanuel Bret, direktør BMW Group Norge.