Vipps

BMW vekker internasjonal oppmerksomhet med Vipps

Da BMW hadde Norgespremiere på konseptbilen til den kommende elbilen BMW iX3 tidligere i september, var det ikke bare bilen som var ny. Også reservasjon av bilen gjøres nemlig på helt ny måte, med forhåndsbetaling via Vipps. Den superenkle transaksjonsløsningen har vekket internasjonal oppmerksomhet innad i BMW Group.

Konseptbilen BMW Concept iX3 ble vist frem i Oslo tidlig i september, som en forsmak på BMW iX3 som lanseres i 2020. Samtidig fikk nordmenn som de aller første i verden mulighet reservere en plass i køen for den kommende helektriske versjonen av BMW X3. Nordmenn er dermed også de aller første i verden som forhåndsbetaler en bil via Vipps eller lignende betalingsløsning, og responsen så langt har vært overveldende. De første 1000 reservasjonene kom inn i løpet av kort tid.

− Vi har gått fra å være en app for vennebetaling til å bli en app som nordmenn bruker i mange betalingssituasjoner. Samarbeidet med BMW er et bevis på at nordmenn like gjerne kan bruke Vipps til store som små kjøp, fordi forenklingen har stor verdi, sier Hanne Kjærnes, kommunikasjonssjef i Vipps.

Bilen lanseres i 2020, men kan allerede nå reserves ved å forhåndsbetale et reservasjonsbeløp, gjennom betalingsappen Vipps.Gjennom nettsiden bmw.no/vipps velger kunden sin forhandler før man blir overført til betalingstjenesten Vipps for en sikker innbetaling av depositumet på kr 15.000.

− De første 1000 reservasjonene kom i løpet av de første ukene. Både antallet reservasjoner, og ikke minst den enkle betalingsmåten, har skapt stor oppmerksomhet også innad i BMW Group rundt om i verden, sier Emmanuel Bret, direktør BMW Group Norge.

Om Vipps

Vipps
Dronning Eufemiasgate 42

Over 2,8 millioner nordmenn har nå lastet ned Vipps-appen.

Vipps gjør det enkelt for kundene dine å betale, du trenger ingen bankterminal eller kontanter og pengene får du rett inn på konto. Vipps har ingen etableringsgebyr eller abonnementspris, du betaler kun for bruk av Vipps.

Følg saker fra Vipps

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Vipps på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Vipps