Blir fungerende radiosjef

Kulturredaktør Marius Hoel skal fungere som radiosjef i NRK fram til sommeren.

Marius Hoel skal fungere som radiosjef frem til sommeren (foto: Ole Kaland)
Ingerid Nordstrand vil bli fungerende kulturredaktør i samme periode.

Marius Lillelien begynner denne uka i jobben som direktør for Distriktsdivisjonen. Stillingen som radiosjef blir dermed ledig og Marius Hoel går midlertidig inn i denne.

– Jeg er glad for at Marius Hoel har takket ja til å gå inn som fungerende radiosjef fram til sommeren. Marius har de riktige kvalitetene og erfaringen som vil være viktig i denne rollen. Dessuten er ledermobilitet viktig. På den måten bygger vi kompetanse og sikrer læring på tvers av NRK, sier direktør for Strategi og Medier, Øyvind Lund.

Marius Hoel kommer fra jobben som kulturredaktør og har hatt den siste to årene. Han ser fram til å fungere som radiosjef en periode.

– Dette er en oppgave jeg gleder meg veldig til. Å få jobbe med å bygge NRKs radio- og podkasttilbud videre er både inspirerende og spennende. Samtidig er det viktig for meg å si at jeg er veldig glad i jobben min som kulturredaktør. Å være leder for en så kompetent og fremoverlent avdeling er en stor glede som gir meg masse energi. Nå skal jeg bidra i andre deler av organisasjonen for en periode og er glad for tilliten, sier Marius Hoel.

Marius Hoel: 90949018
Øyvind Lund: 99535150

Marius Hoel skal fungere som radiosjef frem til sommeren (foto: Ole Kaland)

Norsk rikskringkasting AS (NRK) skal fylle viktige sosiale, kulturelle og demokratiske behov i det norske samfunnet. NRK tilbyr strømmetjenester for radio og TV, fem TV-kanaler og 14 radiokanaler. I tillegg har NRK et bredt tilbud til publikum på nett.