Blir det hard eller myk landing for norske kommuner?

Kommunal landspensjonskasse (KLP) setter søkelyset på endringene kommune-Norge står overfor under årets kommunekonferanse i Trondheim.

Kommunal landspensjonskasse (KLP) ønsker med dette å invitere pressen til KLP Kommunekonferansen 2016 i Trondheim 10. og 11. mars som avholdes på Scandic Nidelven Hotel i Trondheim.

En langvarig, oljesmurt oppgang har gjort Norge til ett av verdens beste og rikeste land og bo i. Men er den norske solskinnshistorien i ferd med å bli avløst av en ny virkelighet, en ny normal, med krise i oljeøkonomien, økende arbeidsledighet og utfordrende krav til omstilling, IKT og nytenkning?

KLP Kommunekonferansen 2016 setter et skarpt søkelys på flere av disse konfliktlinjene og du vil få høre spennende innlegg fra blant annet utenriksminister Børge Brende, fiskeriminister Per Sandberg, direktør for UDI, Frode Forfang, finansråd Svein Gjedrem og forfatter Hanne Kristin Rohde med flere.

Konferansen er kjent for sin blanding av faglig innhold, fremragende foredragsholdere og kulturelle opplevelser og flere av landets mest sentrale beslutningstakere og samfunnsaktører har takket ja til å være innledere på konferansen.

For fullt program gå inn på http://kommunekonferansen.klp.no/klp-kommunekonferansen-2016

For akkreditering, ytterligere kontakt eller spørsmål, ta kontakt med:

Linda Nilsen Methi,
Fung. kommunikasjonsdirektør i KLP
Epost: linda.nilsen.methi@klp.no.

Roar Grønstad
Informasjonsrådgiver i KLP
Epost: roar.gronstad@klp.no

KLP Kommunekonferansen er et viktig møtested for kommunepolitikere og ledende ansatte i kommunale virksomheter i hele landet og tar opp aktuelle kommunepolitiske temaer.