Bli med på vårdugnad!

BIRs vårdugnad varer i tre uker fra 23. april til 11. mai. Få med deg familie, venner eller naboer og bli med!
BIR arrangerer vårdugnad i eget nærområde på Minde

- Vi inviterer borettslag, velforeninger, skoler, barnehager og andre til å delta i vår ryddedugnad, sier kommunikasjonsrådgiver Tina Skudal. - Dette er sjansen til å gjøre det fint i nabolaget og nærmiljøet før  festdagene i mai. Du plukker boss – vi ordner resten, helt uten kostnader for deg.

Meld deg på

Påmeldingsskjema finner du på bir.no. Du kan også bruke påmeldingsskjemaet i kundebladet Bossanova, som kommer i postkassene i disse dager.

Hent sekker og hansker

Sekker og hansker kan du hente gratis på BIRs gjenvinningsstasjoner, på kommune-/rådhus/innbyggertorg, eller på kjøpesentrene: AMFI Askøy, Bergen Storsenter, AMFI Nesttun, Lagunen Storsenter, Oasen, Vestkanten Storsenter, Øyrane Torg og Åsane Storsenter.

Kall inn til dugnad

Det er hyggelig og går raskt når flere rydder sammen. Her er en plakat som du kan skrive ut og henge opp på en oppslagstavle. Skriv på tid og sted for dugnaden. Du kan også skrive ut diplom og dele ut til deltagerne etter dugnaden.

Sett ut dugnadsbosset

BIR henter brennbart dugnadsboss fra aksjonen gratis etter avtale. Dugnadsboss fra nærmiljøet skal leveres i de grønne Hold Norge rent-sekkene. Ikke bruk svarte bossekker eller strandryddesekker. Sett sekkene sammen med bosspannet på vanlig tømmedag for restavfall, eller ta det med til en av BIRs gjenvinningsstasjoner sammen med påmeldingsbekreftelsen du får tilsendt fra BIR. BIRs  må ha mottatt utfylt og signert avtale før dugnadsbosset kan hentes eller leveres.

Ikke alt kan leveres

Store gjenstander som gamle sykler, plankehauger, bildekk og hageavfall må leveres til gjenvinningsstasjon. Kun brennbart avfall kan leveres til bossbilen. Sand, grus og stein må også leveres til en gjenvinningsstasjon, selv om det er kostet sammen i sekker.

NB! Av sikkerhetshensyn inkluderer ikke dugnaden bossplukking langs offentlig vei.

BIR arrangerer vårdugnad i eget nærområde på Minde
Litt regn stopper ikke vårdugnaden
Vårdugnad
BIR-sjefen Steinar Nævdal er med på vårdugnad

Lungegårdskaien 42

55 27 77 00http://www.bir.no

BIR AS er et av Norges største renovasjonsselskap og ansvarlig for avfallshåndtering til over 383 000 innbyggere i 10 kommuner.

Konsernet eies av kommunene Askøy, Bergen, Bjørnafjorden, Eidfjord, Kvam, Osterøy, Samnanger, Ulvik, Vaksdal, Øygarden og Voss. Alle eierkommunene, med unntak av Øygarden, har tildelt BIR ansvaret for de lovpålagte oppgavene knyttet til håndtering av avfall fra innbyggerne i kommunene.

BIR AS tilbyr også avfallsløsninger, rådgivning og tjenester til industri og næringsliv i regionen.

Følg pressemeldinger fra BIR

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra BIR på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra BIR