Bli med på en reise gjennom Keshas liv i låta "Learn to Let Go"

27.7.2017 14:46 | Sony Music Norway

Tredje sport fra hennes nye studioalbum "Rainbow" ute i dag!

“Learn to Let Go” – tredje spor fra hennes kommende album “Rainbow” ( Ute 11. august på Kemosabe Records/RCA Records) – har blitt som et mantra for sangeren. Sammen med «Praying» og «Woman» har Kesha satt tonen for det nye albumet. Hennes første album siden 2012.

Pre-order og download linker under. Se videoen, regissert av Isaac Ravishankara, her: http://smarturl.it/vLTLG

Låta er inspirert av en venn som holder hodet hevet på tross av livets utfordringer. I låta velger Kesha forløsning fremfor å bære nag, omfavner fortiden uten å la den definere henne når hun synger «The past can't haunt me if I don't let it/Live and learn and never forget it.»

Kesha skrev sangen sammen med Stuart Crichton og hennes egen mor, Pebe Sebert. Låta er produsert av Crichton og Ricky Reed. Som en av de første sangene skrevet for albumet, nikker «Learn to Let Go» mot Keshas tidligere hits med hennes særegne vokalkrumspring og storslåtte refreng.

I en gripende video som slippes sammen med låta, får vi se Kesha i barndommen, i hjemmevideoer filmet av tanten. I klipp mellom fortid og nåtid ser vi den kvinnen Kesha er i dag, og  hvordan hun omfavner barnet i seg. Man kan godt si at dette er videoen Kesha har ventet hele livet på å gi ut.

Kesha skriver om sangens skapelse og inspirasjon i et essay publisert i HuffPost.  "This song, and the ideas behind it, were a big part of this record," skriver hun. "This idea of learning to let the negative things go has been extremely helpful for me over the last few years and I hope it resonates with others."

Les hele essayet her via HuffPost: http://www.huffingtonpost.com/entry/kesha-learn-to-let-go_us_59790480e4b02a8434b3841f

'RAINBOW' - ALBUM

iTunes: http://smarturl.it/iKRainbow