Bli inspirert og få eksperthjelp på Boligmesse

For femte år på rad samles boligekspertene i Arendal og omegn til Boligmesse i Sør Amfi.

Otto Robsahm kommer både lørdag og søndag, og sier ikke nei til å dele av sin kunnskap med de besøkende. Foto: Bård Gundersen

Under Boligmessa 6.-8. oktober står 93 utstillere klare for å inspirere og dele fagkunnskap med flere tusen besøkende.

– Det blir en bra miks og noe for alle. Vi har spesielt mye for deg som er ute etter et flott kjøkken eller ønsker hjelp fra en kjøkkenfornyer, sier prosjektleder Nina von Gegerfelt Nielsen.

Hun frister med flere nye utstillere i år, blant annet Skousen, som byr på et godt utvalg av hvite- og brunevarer.

Lokale eksperter

En annen nykommer er Bakerovner.no. De siste årene har det over hele landet blitt svært populært med pizza- og bakerovner, og den lokale førstegangsutstilleren vil vise fram flere versjoner av de vedfyrte ovnene som kan brukes til mye mer enn kun pizza og brødbakst.

– I tillegg blir det smaksprøver utenfor hallen, frister prosjektlederen.

Ellers har Stonedinavia med seg helt unike produkter i stein, og interiørdesigner Elin Vestly i Interiør Grand vil hjelpe besøkende med å finne sin egen stil.

Det blir med andre ord en variert messe, og utover de ovennevnte kommer også eksperter på alt fra møbler til gulv, bad, ildsteder og mye, mye mer.

Spennende konkurranser

Både lørdag og søndag skal Otto Robsahm, kjent fra oppussingsprogrammet «Sinnasnekker’n», holde foredrag der han deler av sin kunnskap og gir publikum gode råd for å komme i gang med sine boligprosjekter.

Han skal også kåre messens handygirl og handyman gjennom to actionfylte konkurranser spekket med spennende utfordringer. Handygirl-konkurransen går av stabelen lørdag klokka 15.00, mens mennene skal i aksjon samme tid på søndag.

Søndag klokka 16.30 trekkes en finalist som går videre i årets messekonkurranse om å vinne ett av fire kjøkken fra Lefdal og Elkjøp til en verdi opptil 150.000 kroner. Like etterpå blir det ballongslipp med mulighet for å vinne flotte premier.

– I tillegg har vi kafeteria og barnepark der barna kan kose seg mens foreldrene blir inspirert, sier prosjektlederen.

Se messeavisen for program, tilbud og utstillere, og les mer på boligmesse.no

Fredag kl. 12 – 19  Lørdag kl. 10 – 18  Søndag kl. 10 – 17

Nina von Gegerfelt Nielsen: 473 83 052 / nina@boligmesse.no

Nina von Gegerfelt Nielsen ser frem til å arrangere boligmesse i helgen. - Vi er i vinden som aldri før, og har lykkes godt med konseptet vårt. Boligmessen er en møteplass mellom publikum og tilbydere av boligrelaterte produkter og tjenester, og publikum setter pris på å snakke med eksperter ansikt til ansikt for å få tips og råd. Og på messen er det alltid ekstra gode messepriser! Foto: Bård Gundersen
Helgens Boligmesse er en av 19 boligmesser i 2017. Arrangøren har opplevd økt kjennskap og mer besøk de siste fire årene. Foto: Bård Gundersen

Siden 1997 har Compass Fairs AS arrangert Boligmesse. Messen er landsdekkende, og i 2017 arrangeres 19 boligmesser fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør.

I tillegg arrangeres tilsvarende messer i Sverige, Danmark og Tyskland. Compass Fairs AS er totalleverandør, og leverer alt av utstyr til messer, kongresser og alle typer store og små arrangementer.