Bjørn Berge sitt nye album er ute nå

Ventetiden har vært lang, men Bjørn Berge sitt nye album er endelig her! Foto: Kim Edgar Bachel

Endelig kan du høre den splitter nye plata Who else? fra én av Europas aller beste blues-musikere.

Bjørn Berge bør være et velkjent navn for de fleste etter nesten 20 år som soloartist. Han har gjort utallige albuminnnspillinger, mottatt to Spellemannpriser for sine utgivelser, og reist omkring i store deler av Europa de siste 12 årene. Han har i tillegg besøkt et utall gitar-/jazz-/ rockefestivaler og klubber i land som Belgia, Canada, Danmark, England, Frankrike, Nederland, Russland, Sveits, Tyskland, Ukraina og USA.

I dag har han sluppet Who else?, som inneholder ni nye låter, med materiale som i hovedsak er egenkomponert i trioformatet. Dette har ført til at musikken er proppet full av energi og dynamikk, og attpåtil tatt i en ny, spennende retning. De som liker Bjørn Berges musikk og gitarspill fra tidligere vil definitivt ikke bli skuffet. Her snakker vi drivende tette blues- og rockelåter ispedd pustepauser underveis.

Med en stemme som grus og knust glass, kombinert med evnen til å blande en myriade ulike musikkstiler med blues og rå rock, har virtuosen Bjørn Berge lagd et album hvor musikken hans er fri.

Hør Who else? her!

Foto: Inger Staveland
Artwork for Who else?

Ny singel fra Brødrene Iversens Orkester og Helge Jordal11.4.2019 11:06:19 CESTPressemelding