Birgit Skarstein blir Norges flaggbærer i Paralympics

Langrennsløper Birgit Skarstein blir Norges flaggbærer under åpningsseremonien til Paralympics i PyeongChang fredag.

Birgit Skarstein blir Norges flaggbærer under åpningsseremonien i Paralympics. Foto: Geir Owe Fredheim

- Birgit er en fremragende representant for norsk idrett og for den norske troppen i Paralympics. Hun har deltatt i Paralympics tidligere, både som langrennsutøver i Sotsji 2014 og som roer i Rio 2016. I år vant hun verdenscupen i langrennspigging, og er en dedikert utøver og en positiv ambassadør for paraidretten i Norge, sier Cato Zahl Pedersen, Chef de Mission for den norske troppen.

Åpningsseremonien starter kl 20.00 lokal tid (kl. 12 norsk tid) og sendes direkte på NRK.

- Det er skikkelig artig! Selvsagt er det en stor ære å være Norges flaggbærer under åpningsseremonien til Paralympics, sier Birgit Skarstein.

- Da jeg ble spurt ble jeg både overrasket og veldig glad. Det er så mange gode og fine folk i den norske troppen, og jeg gleder meg veldig til å bære det norske flagget under innmarsjen sammen med dem.

Pressekontakt:
Martin Hafsahl
Mob: +82 1065918095 (koreansk mobil)

Minner om presentasjon av rapport: Modeller for fremtidig organisering av norsk idrett20.9.2018 08:47Pressemelding

Norges idrettsforbund inviterer til presentasjon og fremleggelse av rapport med alternative modeller for fremtidig organisering av norsk idrett og den videre prosessen for hvordan forslagene vil diskuteres og behandles i organisasjonen. Rapporten inneholder forslag til hvordan organisasjonen kan effektiviseres, beslutningsevnen styrkes og hvordan flere ressurser kan frigjøres til mer idrettslig aktivitet.

Presentasjon av rapport: Modeller for fremtidig organisering av norsk idrett18.9.2018 14:24Presseinvitasjon