Bilia fortsätter sin expansion av försäljning av begagnade bilar under namnet Netbil Begagnat

Bilias dotterbolag Netbil Begagnat har öppnat en ny anläggning för försäljning av begagnade bilar i Göteborg. Denna anläggning är det senaste tillskottet i Bilias strategiska satsning på försäljning av begagnade bilar, som totalt omfattar sju nya anläggningar. Netbil Begagnat köper in sina bilar från Bilias övriga verksamheter, men även från företag och privatpersoner. Via Netbil Begagnat får Bilia nu tillgång till ett bredare utbud av äldre bilar och fler bilvarumärken än vad Bilia har kunnat erbjuda tidigare.

”Bilia har genom åren framgångsrikt sålt nyare begagnade bilar. Genom denna satsning så breddar vi nu sortimentet – med både äldre bilmodeller och fler bilmärken än de som ingår i vår kärnaffär” säger Per Avander, VD och koncernchef för Bilia.

Netbil Begagnat har nu fem anläggningar för försäljning av begagnade bilar. De är belägna i attraktiva affärsområden i Stockholm (Kungsängen och Kungens Kurva), Malmö (Jägersro), Göteborg (Högsbo) och Oslo (Økern). Som nästa steg i expansionen kommer Bilias befintliga anläggning i Jönköping, där det idag bedrivs auktionsförsäljning, under hösten även starta upp försäljning av begagnade bilar. Netbil Begagnat bedriver även auktionsförsäljning av begagnade bilar på de övriga orterna. I Stockholm finns dessutom en separat verkstad för begagnade bilar.

Idag säljer Bilia cirka 50 000 begagnade bilar årligen i koncernen. Totalmarknaden för begagnade bilar i Sverige och Norge är cirka 1,8 miljoner bilar varje år. Bilias målsättning är att sälja 25 000 bilar via Netbil Begagnat.

Göteborg den 5 september 2019

Bilia AB (publ)

För ytterligare information hänvisas till CEO Per Avander, CFO Kristina Franzén eller Marknadschef Anders Rydheimer, Bilia AB, tel: 010-497 70 00.

Fakta om Biliakoncernen

Bilia är en av Europas största bilkedjor med en ledande position inom service och försäljning av personbilar och transportbilar. Bilia har 134 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien. Bilia säljer personbilar av märket Volvo, BMW, Toyota, Renault, Lexus, MINI, Dacia samt transportbilar av ­märket Renault, Toyota och Dacia.

Bilia har idag en fullt utbyggd verksamhet med försäljning av nya bilar, e-handel, reservdelar och butiksförsäljning, service- och skadeverkstäder, däck och bilglas samt finansiering, försäkring, biltvätt, drivmedelsstationer och bildemontering under samma tak, vilket ger ett unikt erbjudande.

Bilia omsatte 28,4 mdkr år 2018 och hade 4 785 anställda.

DNO ASA: Mandatory Notification of Trade17.9.2019 16:56:00 CESTPress release

Oslo, 17 September 2019 - DNO ASA, the Norwegian oil and gas operator, has today purchased 1,800,000 own shares at an average price of NOK 14.3560 per share. Following this transaction, DNO holds 45,000,000 own shares. -- For further information, please contact: Media: media@dno.no Investors: investor.relations@dno.no -- DNO ASA is a Norwegian oil and gas operator focused on the Middle East and the North Sea. Founded in 1971 and listed on the Oslo Stock Exchange, the Company holds stakes in onshore and offshore licenses at various stages of exploration, development and production in the Kurdistan region of Iraq, Norway, the United Kingdom, Netherlands, Ireland and Yemen. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Vostok Emerging Finance investerar i Xerpa, brasiliens ledande HR-plattform och löneutjämningsprodukt.17.9.2019 15:00:00 CESTPressemelding

Stockholm, Sept. 17, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Vostok Emerging Finance (“VEF”) meddelade idag att bolaget har investerat 8.5 MUSD i Xerpa, brasiliens ledande HR-plattform och leverantör av Xerpay, bolagets löneutjämningsprodukt. VEF ledde Serie B-finansieringsrundan om totalt 13 MUSD, i vilken även Founders Fund (den första institutionella investeraren i Facebook and SpaceX) ledd av Peter Thiel, en av PayPals grundare, deltog tillsammans med de befintliga investerarna Kaszek Ventures, Redpoint e.ventures och QED. Genom denna investering äger VEF en minoritetspost och har styrelserepresentation i bolaget. Xerpa’s löneutjämningsprodukt, Xerpay, ger löntagare åtkomst till sin redan intjänade lön, omgående och vid vilken tidpunkt som helst, likt Wafestream i Storbritannien. Brasilien har länge lidit av några av världens högsta räntor, låg andel finansiellt inkluderade individer och 60% av arbetstagarna kämpar för att få lönen att räcka månaden ut. Genom Xerpay får löntagare omedelbar finans

Vostok Emerging Finance invests into Xerpa, Brazil’s leading HR platform and salary-on-demand provider.17.9.2019 15:00:00 CESTPress release

Stockholm, Sept. 17, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Vostok Emerging Finance (“VEF”) announces its USD 8.5 mln investment into leading Brazilian HR platform and salary-on-demand provider, Xerpa. VEF led a broader Series B investment round of USD 13 mln and is joined by Founders Fund (the first institutional investor in Facebook and SpaceX) led by Peter Thiel, one of the founders of PayPal, alongside existing investors, Kaszek Ventures, Redpoint e.ventures and QED. Post the transaction VEF holds a minority stake and board representation in the company. Xerpa’s salary-on-demand product, Xerpay, allows employees to access their already earned wages, instantly and at any time, similar to Wagestream in the UK. Brazil has long suffered from some of the highest interest rates globally, poor financial inclusion and 60% of workers struggle to make their paycheck last the month. Through Xerpay, employees gain instant financial security and thus can avoid the cumulative spiral of debt, defaults and pena