BEYONCÉ PRODUSERER OG FREMFØRER ALBUMET «THE LION KING: THE GIFT»

En ny musikalsk tolkning av Disney’s «The Lion King» og et kjærlighetsbrev til Afrika.

Den 23 ganger Grammyvinnende globale superstjernen Beyoncé er ansvarlig produsent på albumet The Lion King: The Gift, en musikals ode til Disneyklassikeren Løvenes Konge som snart slippes i ny drakt. Den nye filmen er regissert av John Favreu og inneholder den nye låten Spirit fremført av Beyoncé selv. Albumet The Lion King: The Gift slippes i sin helhet 19. juli.

Låten er skrevet for filmen av Ilya Salamanzadeh, Timothy McKenizie og Beyoncé og er produsert av Beyoncé, Ilya og Labrinth.

Albumet er satt sammen av Beyoncé og hun har med seg noen av sine afrikanske favorittartister for å hedre den ikoniske filmen, men også å formidle autentisk afrikansk musikk ut i den store verden.

“This is sonic cinema,” sier Beyoncé.  “This is a new experience of storytelling.  I wanted to do more than find a collection of songs that were inspired by the film. It is a mixture of genres and collaboration that isn’t one sound. It is influenced by everything from R&B, pop, hip hop and Afro Beat.”

Om planleggingen og innspillingen av albumet fortsetter superstjernen:

“I wanted to put everyone on their own journey to link the storyline,” she continued.  “Each song was written to reflect the film’s storytelling that gives the listener a chance to imagine their own imagery, while listening to a new contemporary interpretation. It was important that the music was not only performed by the most interesting and talented artists but also produced by the best African producers. Authenticity and heart were important to me.”

The Lion King: The Gift inneholder nye innspilliinger fra Beyoncé, overraskende samarbeid og er et kjærlighetsbrev til det afrikanske kontinentet.

«The Lion King» original motion picture soundtrack er produsert av Hans Zimmer og Jon Favreu og slippes torsdag 11. juli.

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

Morgan Sulele gjør deg mer enn fornøyd med sin nye låt!8.8.2019 15:16:47 CESTPressemelding

Siden gjennombruddet med «Bare Min» har Morgan Sulele vært gjenganger på scener over hele landet, og hitlister over hele Norden. I tillegg til egne låter har han bidratt som vokalist eller låtskriver, og tidvis også co-produsent, for blant annet LOKE, Innertier, Marcus & Martinus, Jesper Jenset og Tungevaag & Raaban. Med sistnevnte ble han nominert til svensk Grammis 2019 for låta "All For Love". Morgan startet sommeren med å servere en ny landeplage, nemlig låten «Helt Ærlig» sammen med OnklP. Låten lå på Spotify topp 10 i 6 uker sammenhengende og ble fremført live på VG-Lista Rådhusplassen. Nå er han klar med oppfølgersingelen «Fornøyd», som er skrevet sammen med Jesper Jenset (Unge Ferrari, CLMD, Madcon) og Lars Rosness (Alan Walker, Ruben). «Fornøyd» ble til da jeg fikk tilsendt en sinnsyk kul demo av Jesper Jenset og Lars Rosness. Vi satt oss i studio og perfeksjonerte den og jeg er ekstremt fornøyd med resultatet. Låta handler egentlig om at man driter i det meste, så lenge man f