Betsson Group reduserer TV-markedsføringen

1.12.2016 08:00 | Betsson Group

I påvente av et nytt norsk regelverk som regulerer hele spillbransjen, har selskapene i Betsson Group (Betsson, Betsafe og NordicBet) bestemt seg for å redusere sin markedsføring på TV før kl. 20.00 om kvelden.

Følger opp Kulturdepartementets innspillskonferanse
Under en innspillskonferanse Kulturdepartementet arrangerte i Januar i år, kommuniserte Betsson Group at selskapet var villig til å begrense og redusere egen reklame i et eventuelt lisenssystem. Nå tar Betsson Group grep og kutter fra 1 Desember visningen av reklamefilmer med budskap om bonuser, gratisspinn og liknende før klokken 20.00.

– Denne formen for reklame, med informasjon om bonuser, gratisspinn og så videre, har vært diskutert i betydelig grad i norsk offentlighet. Vi ønsker å vise at Betsson Group er et selskap med stort fokus på ansvarlig spill, og derfor har vi nå valgt å fjerne den mye omtalte reklamen på tidspunkt hvor mange unge kan se den, sier Kim Rud Petersen, talsperson i Betsson Group.

Ønsker lisenssystem i Norge
Undersøkelser viser at så mye som 60 % av all online-spilling i Norge foregår hos utenlandske spillselskap. Betsson Group har i flere år vært tydelig på at de mener et lisenssystem vil være det beste alternativet i Norge.

– Vi i Betsson Group ønsker et lisenssystem i Norge. For det første vil dette føre til mer kontroll med en lokal regulering. For det andre viser rapporter at det også vil gi mer penger til gode formål. De andre landene i Europa innfører nå lisenssystemer, og Norge bør følge etter. Vi behøver en lovgivning som sørger for likt regelverk for alle, sier Petersen.

Kim Rud Petersen (talsmann) , tlf +47 90094242, kimrud.petersen@betssongroup.com

Mikael Mellqvist (PR-manager), tlf +47 99486821, mikael.mellqvist@betssongroup.com

Betsson Group består av et bredt utvalg spillselskaper som tilbyr poker, kasino og odds via Internett. De største på det nordiske markedet er Betsson, Betsafe og NordicBet. Selskapet har over 1700 medarbeidere, er børsnotert på Stockholmsbørsen og opererer fra Malta. Betsson Group og dets selskaper er lisensiert og er underlagt kontroll av maltetiske myndigheter for å drive lovlig Internettspill. I tillegg har selskapet lokale lisenser i flere andre EU-land som bl.a Danmark, Estland og UK. Selskapet eies av det svenske, børsnoterte selskapet Betsson AB.