Betonmast AS

Betonmast og Hæhre Isachsen Gruppen slår seg sammen - skaper en av Norges største bygg- og anleggsentreprenører

20.1.2017 08:04 | Betonmast AS

Betonmast og Hæhre Isachsen Gruppen har besluttet å fusjonere. Det sammenslåtte selskapet vil bli blant Norges største bygg- og anleggsentreprenører med over 2 200 ansatte og en forventet samlet årlig omsetning på om lag 9 milliarder kroner i 2017.

Konsernsjef i Betonmast, Jørgen Evensen, skal lede det nye selskapet som skal hete BetonmastHæhre.

«Betonmast og Hæhre Isachsen vil sammen danne ett av Norges største og mest komplette entreprenørkonsern innen bygg, anlegg og eiendomsutvikling. Sammenslåingen er en offensiv satsing som legger til rette for økt vekst og lønnsomhet», sier konsernsjef Jørgen Evensen.

Betonmast er et av Norges raskest voksende entreprenørselskaper, med rundt 800 ansatte og en omsetning i 2016 som vil være over 4,3 milliarder kroner.

Hæhre Isachsen Gruppen er resultatet av sammenslåingen mellom Hæhre, en av Norges største aktører innen vei- og anleggsutbygging, og Isachsen, som er en stor regional entreprenør i det offentlige og private anleggsmarkedet. Gruppen omsatte samlet i 2016 for over 3,8 milliarder kroner, og har over 1350 ansatte.

«Betonmast og Hæhre Isachsen kompletterer hverandre på en god måte, og vårt mål er å etablere en virksomhet som kan ta på seg enda større oppdrag, og være enda mer konkurransedyktig i både det norske og det nordiske markedet. Vi har betydelige vekstambisjoner innen bygg og anlegg, og denne sammenslåingen vil styrke oss i konkurransen om nye oppdrag», sier konsernsjef Jørgen Evensen.

Gjennomføring av transaksjonen er betinget av en tilfredsstillende due diligence og godkjennelse fra konkurransemyndighetene. Transaksjonen ventes sluttført i løpet av april 2017.

For ytterligere informasjon:
Jørgen Evensen, konsernsjef Betonmast:
mobil 906 09 310; E-post: jorgen.evensen@betonmast.no

Albert Hæhre, konsernsjef Hæhre Isachsen Gruppen:
mobil 905 23 350; E-post: albert.kristian.haehre@akh.no

Om Betonmast AS

Betonmast AS
Schweigaardsgate 34 E

22 17 54 80http://www.betonmast.no

Om Betonmast:
Betonmast er et av Norges mest hurtigvoksende entreprenørselskap. Konsernet dekker de fleste større markeder i Sør-Norge, fra Østfold via Bergen til Trondheim, samt i Gøteborgsregionen i Sverige. Av konsernets 14 datterselskaper er 13 rene entreprenør- eller byggmesterforretninger, mens et driver innen eiendomsvirksomhet. Betonmast teller i dag rundt 800 ansatte, og omsatte i 2016 for over 4,3 milliarder kroner.

Om Hæhre Isachsen Gruppen:
Hæhre Gruppen har i løpet av de siste 40 årene etablert seg som en stor og betydelig aktør innen vei- og anleggsutbygging og har stått for noen av Norges største vei- og anleggsutbygginger de senere år. Virksomheten teller i dag rundt 800 ansatte. Hæhre Gruppen omsatte i 2016 for 2,3 milliarder kroner

Isachsen er et entreprenørkonsern, etablert i 1986. Konsernets virksomhet dekker et stort antall fagområder, med anleggsdrift som største forretningsområde. Isachsen teller i dag rundt 600 ansatte, og omsatte i 2016 for 1,6 milliarder kroner.

Hæhre og Isachsen fusjonerte sine virksomheter i 2015.

Om det nye selskapet BetonmastHæhre:
Gjennom en fusjon skaper Betonmast og Hæhre Isachsen en av Norges største bygg- og anleggsentreprenører med over 2 200 ansatte, og en forventet samlet årlig omsetning på om lag 9 milliarder kroner. Selskapets virksomhet vil omfatte bygg, anlegg og eiendom. I tillegg til å inneha en ledende posisjon i det norske markedet vil det nye selskapet være representert i det svenske markedet.

Jørgen Evensen blir konsernsjef i det nye selskapet, mens Albert Hæhre trer inn i konsernledelsen. Styreleder Ole Enger i Hæhre Isachsen blir styreleder i det sammenslåtte selskapet.

Følg saker fra Betonmast AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Betonmast AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Betonmast AS