Betal togreisen med MobilePay

Med et tastetrykk på mobilen kan du komme deg fra der du er til hvor som helst i Norge.

Fra og med i dag kan reisende med NSB betale for togreisen med MobilePay.

- Ved å tilby de reisende med NSB å betale med MobilePay blir vi først ute med mobilbetaling på tog i Norge, og vi tror vi at svært mange vil oppdage hvor enkelt og raskt man kan betale togreisen med denne løsningen, sier landsjef i Danske Bank, Trond F. Mellingsæter.

Mange av de reisende med NSB benytter i dag digitale løsninger, og de ønsker at det skal være enkelt og raskt å kjøpe billett. Nå kan de enkelt benytte MobilePay som betalingsløsning i NSB app.

- NSBs mest fornøyde kunder, er de som i dag benytter NSB app. Nå har app blitt vår største salgskanal, og ved å tilby enda enklere betalingsløsninger vil dette bli en enda mer attraktiv løsning for våre kunder, sier Kristin Kjøge Jansson, leder for salgskanaler i NSB.

NSB app gir de reisende fra i dag av muligheten til å betale med MobilePay på alle billettyper; periodebilletter både for NSB, Ruter, Kolumbus og Skyss,  samt enkeltbilletter for NSB og Ruter.

- Du behøver ikke lenger å taste inn dine kortopplysninger, og kan dermed enkelt ”swipe” deg fra A til B, avslutter Mellingsæter.

Slik benytter du MobilePay i NSB app:

1) Finn reise
2) Velg MobilePay som betalingsmåte – logg inn med kode/fingeravtrykk og bekreft med swipe. Så få du kvittering
3) Billetten ligger klar i NSB-appen

Kontaktperson Danske Bank:
Stian Arnesen
Markeds- og kommunikasjonsdirektør T: 970 12 350

Kontaktperson NSB:
Åge-Christoffer Lundeby
Kommunikasjonssjef, NSB Persontog T: 916 53 449

Vi er banken for de gode person- og bedriftskundene. Vi tilbyr personlig rådgivning, god service og produkter tilpasset kundenes behov.

Følg pressemeldinger fra Danske Bank

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Danske Bank på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Danske Bank

Konkurransetilsynet forlenger beslutningsprosessen knyttet til Nordeas kjøp av Danske Banks personkundevirksomhet7.11.2023 08:03:28 CET | Pressemelding

I dag, tirsdag 7. november 2023, har Konkurransetilsynet besluttet å forlenge beslutningsprosessen knyttet til Nordeas kjøp av Danske Banks norske personkundevirksomhet, inkludert 15 Danske Invest Horisont-fond. I en pressemelding som ble offentliggjort 7. juni 2023, annonserte Danske Bank at banken ville trekke seg ut av det norske personkundemarkedet, og i en pressemelding publisert 19. juli 2023 annonserte banken at Nordea ville være kjøper av personkundevirksomheten i Norge. Det er Danske Banks vurdering at transaksjonen ikke gir opphav til konkurranseutfordringer, og Danske Bank forplikter seg til å gjøre overgangen så smidig som mulig for både kunder og ansatte. Avhengig av godkjenning, forventes transaksjonen fortsatt å være fullført innen utgangen av 2024.