Bestselgeren Fuze Tea kommer til Norge
Snart kan nordmenn som er glade i iste finne et nytt alternativ i norske butikkhyller. Nykommeren heter Fuze Tea, og har vært en braksuksess i andre deler av verden.
– Det er stort at vi nå kan lansere Fuze Tea her i Norge. Dette er en ny og annerledes iste, som allerede er en suksess i over 40 andre land. De variantene som kommer til Norge er utviklet spesielt for oss i Europa; kombinasjonen av urter som kamille og hibiskus, teekstrakt og fruktsafter skaper uventede smaker vi tror mange vil like, sier Karen Huffman, Country Manager for Coca-Cola Norge.
I Norge kommer Fuze Tea som grønn te med mango og kamille, sort te med fersken og hibiskus, sort te med sitron og sort te med fersken.
– Fuze Tea er en våre raskest voksende merkevarer internasjonalt. Lanseringen i Norge er et nytt steg på veien mot å bli totalleverandør av ulike typer drikker, også i det norske markedet. Vi vil rett og slett gi forbrukerne enda mer å velge i ut over våre allerede kjente merkevarer, fortsetter Karen Huffman.
Få kalorier, bærekraftig produksjon
Fuze Tea er en del av Coca-Cola sitt arbeid med å redusere kaloriinnholdet i porteføljen, og bidra til å redusere nordmenns inntak av sukker; de ulike variantene har fra 14 til 19 kalorier per 100 ml.
– Folk vil ha gode smaker med færre kalorier. Fuze Tea søtes med en kombinasjon av sukker og ekstrakt fra stevia-planten, og passer dermed godt for alle som ønsker en deilig iste med færre kalorier, sier Huffman.
– Teekstraktet i Fuze Tea kommer fra teblader som er dyrket på en 100 % bærekraftig måte. Dette bygger på vår strategi om at 100 % av de viktigste råvarene i alle drikkene til Coca-Cola skal produseres på en bærekraftig måte innen 2020, avslutter Karen Huffman, Country Manager for Coca-Cola Norge.
Nøkkelord
Bilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom