Bertel O. Steen vant «Årets stillingsannonse»

Bertel O. Steen vant prisen for «Årets stillingsannonse» da Finn.no samlet 600 personer fra HR- og rekrutteringsbransjen til prisutdeling torsdag.

Bertel O. Steen vant prisen for Årets stillingsannonse. Foto: Finn.no

I desember utlyste Bertel O. Steen 17 nye stillinger som skal bidra med ny kompetanse i den store transformasjonen bilbransjen er inne i. Annonsen hadde tittelen «Den siste person som tar lappen er allerede født». Responsen på annonsen har vært svært positiv helt siden den sto på trykk, og mange har oppfordret Bertel O. Steen til å nominere den i konkurransen om årets stillingsannonse.

Slik lød juryens begrunnelse for at Bertel O. Steens annonse ble kåret som vinner:

«Vinneren ønsket å ta en ledende rolle i utformingen av den nye mobilitetshverdagen, og trengte ny kompetanse for å nå sine målsetninger. De ønsker å møte transformasjonen offensivt, og vise at et tradisjonsrikt konsern kan spille en ledende rolle - også i en ny digital tid. Vinneren ønsket med en oppsiktsvekkende påstand og spennende innhold å tiltrekke seg talenter som motiveres av å skape fremtidens løsninger. Resultatet var over 350 søkere! Juryen mener at de har klart dette med en sterk og tydelig annonsetekst.»

Gode resultater

Anders Rikter, konserndirektør for kommunikasjon, mottok prisen sammen med Line Brovold, HR-sjef, og Thea Ølstad, HR-koordinator.

- Bertel O. Steen ønsket å markere at et tradisjonsrikt og solid konsern vil spille en lederrolle også i en ny tid. Vi ønsket å treffe de som trigges av å være med på å skape fremtidens løsninger for folks mobilitet i hverdagen. I utformingen av annonsen ville vi ha et oppsiktsvekkende statement som kunne få folk til å stoppe opp og tenke. Vi valgte «Den siste person som tar lappen er allerede født» fordi det er et sitat vi har brukt mye internt. Det er et begrep som forteller mye om de voldsomme endringene vi står overfor, sier kommunikasjonsdirektør Anders Rikter.

De andre finalistene i klassen «Årets stillingsannonse» var Nordea og Adecco.

- Jeg er veldig glad for at Bertel O. Steen har klart å markere seg på en så positiv måte med denne annonsen, det er skikkelig moro. Det er selvsagt gøy å vinne en pris, men det aller viktigste resultatet av kampanjen er at vi har fått inn fantastisk mange dyktige søkere til stillingene. Dette vil være med på å styrke Bertel O. Steen i tiden som kommer, sier Line Brovold, som har ledet søknadsprosessen sammen med Anette Øvre.

Bertel O. Steen var også nominert i klassen «Årets kampanje», som ble vunnet av Forsvaret.

Det var Finn.no som sto bak arrangement og prisutdeling.

Bertel O. Steen vant prisen for Årets stillingsannonse. Foto: Finn.no
Vinner av Årets stillingsannonse : Bertel O. Steen. Foto: Finn.no
Stillingsannonsen til Bertel O. Steen - desember 2017.