Bertel O. Steen på Arendalsuka

– Bilbransjen må omstille seg for å kunne skape og beholde arbeidsplasser. Det krever at norske politikere gir forutsigbare rammebetingelser og stimulerer samarbeid mellom offentlige og private aktører for å finne de beste løsningene, sier Are Knutsen, direktør for tjenesteutvikling og innovasjon i Bertel O. Steen.

Knutsen deltar i Innovasjon Norges arrangement på Arendalsuka om Smart mobilitet.

Arrangementet finner sted torsdag 16. august kl. 08.45 - 10.15 på Cafe Victor. https://arendalsuka.no/event/user-view/8530

Gjennom Smart Mobilitet skal vi finne nye måter å transportere oss rundt på, og dette skal gi økt verdiskaping i næringslivet samtidig som vi sparer miljøet. Klarer vi virkelig å skape nye forretningsmodeller som gir flere arbeidsplasser, snarere enn færre?

Are Knutsen fra Bertel O. Steen holder innledning og deltar i panelet. Et viktig budskap er at bransjen må ha forutsigbarhet for å kunne ha investeringsmuskler. Usikre politiske signaler kan virke negativt inn på behovet for å investere tungt i nye og bedre løsninger.

Tema bil og klimavennlig transport
Bertel O. Steens leder for politikk og samfunn, Inger Elisabeth Sagedal, vil være til stede i Arendalsuka og støtte opp om viktige debatter i regi av organisasjonene Bilimportørenes Landsforening (BIL) og Norges Bilbransjeforbund (NBF)

Tirsdag 14. august kl. 14.00-16.00 arrangerer NBF i samarbeid med Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) og Norsk Elbilforening debatten "2025-målet for transport: utopi eller realisme?" I Nasjonal Transportplan som ble behandlet i Stortinget før sommeren 2017 ble 2025-målet satt: alle nye personbiler og lette varebiler skal være nullutslippskjøretøy i 2025. Tirsdag under Arendalsuka utfordrer vi politikere og fagpersoner på temaet for å bidra i debatten om hvordan Norge skal nå sine klimamål. https://arendalsuka.no/event/user-view/6879

Tirsdag 14. august kl. 16.00 er Bilimportørenes Landsforening vertskap for et fremtidsrettet seminar om bil, samferdsel og teknologi med tittelen «Connected cars & mobility as a service: Slik blir fremtidens transport smartere». På programmet står Eric Hannon, mobilitetsekspert i McKinsey, Berit Svendsen, adm.dir. i Telenor Norge og Øystein Herland, adm. dir. for Volvo Car Norway. https://arendalsuka.no/event/user-view/7880

Tirsdag kveld inviterer Norges Lastebileierforbund (NLF) i Agder til lastebilkveld hos Bertel O. Steen Agder avd. Arendal, Bryggeriveien 5, Stoa. Du får siste nytt om utfordringer i bransjen og hva myndighetene arbeider med av saker som er viktige for bransjen. Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen, forbundsleder Tore Velten og adm. dir. i NLF Geir A. Mo er blant deltakerne. Du kan stille dine spørsmål direkte til Solvik-Olsen eller ledelsen i NLF. Mercedes-Benz presenterer nyheter av bilmodeller og forteller om hva framtiden bringer av spennende nyheter både når det gjelder modeller og drivstoffhttps://lastebil.no/Aktuelt/Hva-skjer/Moete-med-Samferdselsministeren

Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen vil også være tilstede på NBFs arrangement onsdag 15. august kl. 16.00 -17.30 i Café det Lindvedske hus. "Slik når vi ambisiøse klimamål" er overskriften, og nye og brukte biler blir tematisert. NBF har samlet kunnskapsrike innledere fra Zero, Bilimportørenes Landsforening, NAF og egne rekker, så alt er duket for en underholdende debatt. https://arendalsuka.no/event/user-view/8043

Are B. Knutsen, direktør tjenesteutvikling og innovasjon i Bertel O. Steen. Foto: Bertel O. Steen/Jarle Nyttingnes
Inger Elisabeth Sagedal, leder politikk og samfunn i Bertel O. Steen. Foto: Bertel O. Steen/Jarle Nyttingnes

Bertel O. Steen importerer bilmerkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Citroën, DS, Opel, smart®, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, Setra og Fuso til Norge. Hovedtyngden av salget skjer gjennom vår egeneide forhandlerkjede.

Konsernet eier også Snap Drive AS, en frittstående verkstedkjede med 27 verksteder lokalisert i de største byene i Norge samt bildelingstjenesten Otto som tilbyr delebiler i flere kommuner.

I Bertel O. Steen har vi satt oss et ambisiøst formål – «Vi bringer kundene og samfunnet fremover på en ansvarlig og enklere måte». Vi skal gjøre det mulig for folk å reise slik de vil, uten bekymringer. Bertel O. Steen er garantisten for kvalitet og trygghet. Vi bryr oss om hver eneste kunde, om samfunnet og om hverandre.

Følg pressemeldinger fra Bertel O. Steen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bertel O. Steen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Bertel O. Steen