Bertel O. Steen lanserer bildelingstjeneste

Bertel O. Steen lanserer bildelingstjenesten Biliblant som gjør det enkelt for de som bor i sameier og borettslag å dele biler. Biliblant gjør det mulig å ha tilgang på biler uten å eie egen bil og er en av Bertel O. Steens nysatsinger for å posisjonere seg for fremtiden.

Biliblant er en tjeneste som gir enkel tilgang på biler for de som bor i borettslag og sameier, sier konsernsjef Bjørn Maarud i Bertel O. Steen. Foto: Bertel O. Steen

Biliblant er enkel å ta i bruk ved at all reservasjon og tilgang til den enkelte bilen foregår via en mobilapp. I samarbeid med USBL har Bertel O. Steen i sommer gjennomført en pilotperiode i utvalgte borettslag og sameier med god tilbakemelding fra beboerne. Pilotprosjektet har vært i Bjørvika i Oslo og interessen har vært stor. Flere borettslag vil få tilgang til tjenesten fremover parallelt med at tjenesten videreutvikles.

Bilene, som kan være Mercedes-Benz, Peugeot, Citroën, Kia, DS eller Opel, står parkert på borettslagets parkeringsplasser. Tilgjengeligheten det gir at bilene står i egen garasje, er en klar fordel med tjenesten, ifølge beboere.

Delingstjenester og mobilitetsløsninger er et satsingsområde
– Biliblant er et resultat av vår nye satsing på kundetilpassede produkter og tjenester. Denne satsingen har som mål å styrke Bertel O. Steens posisjon i et marked som ønsker større fleksibilitet, sier Bjørn Maarud, konsernsjef i Bertel O. Steen.

Bertel O. Steen har siden 1907 formidlet biler og er i dag et av Norges største bilkonsern. – Vi ønsker å tilby en rekke tjenester som møter nye kundebehov, og Biliblant gjør seg godt som et tilskudd i denne strategien, uttaler Maarud.

En løsning som er både kostnads- og tidsbesparende
Tilbakemeldingen fra beboere som har prøvd tjenesten, er klar; det er både kostnads- og tidsbesparende å benytte en bil iblant fremfor å eie egen bil.

– Bildeling er en ny form for bilhold. Med tjenesten som vi nå leverer vil vi kunne se starten på noe nytt og spennende, nemlig mulighet til å komme seg rundt på en lettvint måte selv om du ikke ønsker å eie egen bil, sier Maarud.

Bjørn Maarud, konsernsjef Bertel O. Steen
900 20 724 / bjorn.maarud@bos.no