Bertel O. Steen lanserer bildelingstjeneste

Bertel O. Steen lanserer bildelingstjenesten Biliblant som gjør det enkelt for de som bor i sameier og borettslag å dele biler. Biliblant gjør det mulig å ha tilgang på biler uten å eie egen bil og er en av Bertel O. Steens nysatsinger for å posisjonere seg for fremtiden.

Biliblant er en tjeneste som gir enkel tilgang på biler for de som bor i borettslag og sameier, sier konsernsjef Bjørn Maarud i Bertel O. Steen. Foto: Bertel O. Steen

Biliblant er enkel å ta i bruk ved at all reservasjon og tilgang til den enkelte bilen foregår via en mobilapp. I samarbeid med USBL har Bertel O. Steen i sommer gjennomført en pilotperiode i utvalgte borettslag og sameier med god tilbakemelding fra beboerne. Pilotprosjektet har vært i Bjørvika i Oslo og interessen har vært stor. Flere borettslag vil få tilgang til tjenesten fremover parallelt med at tjenesten videreutvikles.

Bilene, som kan være Mercedes-Benz, Peugeot, Citroën, Kia, DS eller Opel, står parkert på borettslagets parkeringsplasser. Tilgjengeligheten det gir at bilene står i egen garasje, er en klar fordel med tjenesten, ifølge beboere.

Delingstjenester og mobilitetsløsninger er et satsingsområde
– Biliblant er et resultat av vår nye satsing på kundetilpassede produkter og tjenester. Denne satsingen har som mål å styrke Bertel O. Steens posisjon i et marked som ønsker større fleksibilitet, sier Bjørn Maarud, konsernsjef i Bertel O. Steen.

Bertel O. Steen har siden 1907 formidlet biler og er i dag et av Norges største bilkonsern. – Vi ønsker å tilby en rekke tjenester som møter nye kundebehov, og Biliblant gjør seg godt som et tilskudd i denne strategien, uttaler Maarud.

En løsning som er både kostnads- og tidsbesparende
Tilbakemeldingen fra beboere som har prøvd tjenesten, er klar; det er både kostnads- og tidsbesparende å benytte en bil iblant fremfor å eie egen bil.

– Bildeling er en ny form for bilhold. Med tjenesten som vi nå leverer vil vi kunne se starten på noe nytt og spennende, nemlig mulighet til å komme seg rundt på en lettvint måte selv om du ikke ønsker å eie egen bil, sier Maarud.

Bjørn Maarud, konsernsjef Bertel O. Steen
900 20 724 / bjorn.maarud@bos.no

Inger Elisabeth Sagedal, leder politikk og samfunn Bertel O. Steen
480 28 065 / inger.elisabeth.sagedal@bos.no

Are B. Knutsen, direktør tjenesteutvikling og innovasjon Bertel O. Steen
930 03 223 / are.knutsen@bos.no

Bertel O. Steen importerer bilmerkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Citroën, DS, Opel, smart®, Setra og Fuso til Norge. Hovedtyngden av salget skjer gjennom vår egeneide forhandlerkjede.

Bertel O. Steen Eiendom AS med datterselskaper forvalter en betydelig eiendomsportefølje på ca. 176 000 m2 knyttet til bil og annen næringsvirksomhet. Konsernet eier også Snap Drive AS, en frittstående verkstedkjede med 22 verksteder lokalisert i de største byene i Norge.

Bertel O. Steen ønsker å ta en ledende rolle i den store transformasjonen som bilbransjen er inne i, og å bidra til utviklingen av morgendagens mobilitetsløsninger. Våre ca. 2 600 medarbeidere leter alltid etter nye løsninger – til det beste for kundene våre og samfunnet.

Konsernets hovedkontor ligger i Lørenskog kommune.