Bertel O. Steen får nye elbiler med Opel

Allerede i første halvår 2019 åpnes ordrebøkene for elektrisk versjon av Opel Corsa og ladbar utgave av Opel Grandland X.

Opel GT X Experimental. Foto: Produsenten

Når Opel i 2019 feirer sitt 120-årsjubileum som bilprodusent, skjer det gjennom introduksjonen av flere nye elektrifiserte modeller.

- Opel blir elektrisk! Dette har vært en bærende del i PACE!-planen til Opel, og nå leverer vi, sier Stein Pettersen, PR- og informasjonssjef i Opel.

Etter elutgaven av Corsa og ladbar Grandland X, vil Opel følge opp med å introdusere en helelektrisk versjon av neste generasjon Mokka X og av den nye Opel Vivaro. De vil begge være på plass i 2020.

Elbil for folk flest
Corsa har vært en av Opels viktigste modeller helt siden premieren i 1982. Når den nå for første gang kommer som elbil, er den sentral i elektrifiseringen av Opel.

Den nye elektriske versjonen av Corsa bygges på samme plattform DS 3 Crossback E-Tense som også er del av PSA-gruppen.

- Nye Corsa vil gjøre elektrisk mobilitet tilgjengelig for mange norske kunder. Vi gleder oss til å få den og tror den vil treffe godt i det elbilhungrige norske markedet, sier Pettersen.

Produksjonen av den ladbare hybridversjonen av Grandland X starter neste år, og bilen vil med sine 300 hestekrefter og firehjulsdrift bli en svært viktig bil for Opel i Norge.

Stein Pettersen, PR- og informasjonssjef Opel
900 80 436 / stein.pettersen@bos.no