Bernhoft “The Morning Comes EP”

Fredag 20. januar 2017 slipper Bernhoft ny EP “The Morning Comes”.

EP´en inneholder fem nye låter, inkludert singlene “We Have A Dream” og “Visceral”. “The Morning Comes” er produsert av medmusikerne Eivind Helgerød og Nicolay Tangen-Svennæs.

HØR "THE MORNING COMES" HER

Musikalsk beveger Bernhoft seg fortsatt i skjæringspunktet mellom det elektroniske og organiske. “The Morning Comes EP” viderefører det groovy, lekne uttrykket fra fjorårets EP “Stop/Shutup/Shout It Out”, samtidig som den overrasker og utfordrer, anført av “Visceral” og “You Belong”. Fire av fem spor er skrevet sammen med Helgerød og Tangen Svennæs, mens “You Belong” er laget med svenske hiphop produsenten Chords (Timbuktu, Petter).

"Tittelsporet starta som et fiffig lite pianoriff Nicolay hadde liggende, og så gikk jeg amok med bass og mikrofon og saks, før Eivind og Nico radbrakk det igjen og gjorde det bedre. Det er sånn det er å jobbe med dem. De har på best tenkelig måte null respekt for mine idéer. Beaten på “You Belong” er sampla fra en vinyl, og så jekka til med noen beatbox-idéer og en synth. Jeg fikk spille litt baritongitar også, for å holde gitaren bittelitt levende”.

"EP´en er preget av sterk tvil og ambivalens rundt min egen posisjon, egne holdninger og valg, egentlig en tvil om alt. I skriveprosessen har jeg fått rysta oppfatninga mi av hvilken retning menneskesynet i vesten går i. Jeg har vært en optimist på at vi i mindre og mindre grad skuer hunden på hårene, men så får rasisme så mange voldelige utløp, spesielt i USA, at jeg merker det er vrient å holde på den optimismen. Jeg har noen slags statutter for meg sjæl, når jeg prøver å definere hva jeg driver med så er det gjerne å bidra, gjennom hva jeg driver med, men også hvordan jeg ser ut, til å rive ned noen gjerder og bygge noen bruer mellom folk. Og det har plutselig føltes usigelig naivt” (Bernhoft).

“The Morning Comes EP” er mikset av Lasse Mårtén, mastret av Chris Sansom/Propeller Mastering.

Samme dag som EP´en slippes, spiller Bernhoft og bandet The Fashion Bruises konsert på Rockefeller i Oslo.

“The Morning Comes EP” – tracklisting:

1. The Morning Comes

2. We Have A Dream

3. Visceral

4. You Belong

5. Little Ghost

Kikitepe Cassette / Universal Music Norway
Januar 2017
www.bernhoft.org

Niall Horan har sluppet «Flicker»20.10.2017 11:24Pressemelding

I dag slapp Niall Horan soloalbumdebuten «Flicker». Det er 13 låter på albumet, blant dem singlene «This Town», «Slow Hands» og «Too Much To Ask». Han har jobbet med produsentene Julian Bunetta, Jacquire King og Greg Kurstin for å utvikle sounden på albumdebuten. Albumet har fått ros fra blant andre Rolling Stone, People og  AP. Horan, som solgte 70 millioner album som medlem av One Direction, annonserte nylig at han skal spille i Oslo på Sentrum Scene 24. april. I dag gjester han «The Ellen DeGeneres Show» og han skal også gjeste og spille på «Jimmy Kimmel Live» 23. oktober. Låtene «This Town» og «Slow Hands» har solgt til platina i flere land. Sistnevnte singel gikk #1 i 44 land, har streamet over 820 millioner og har blitt utropt til en av "Best Songs Of 2017 So Far" av Billboard. Hittil i år har han mottat priser som People’s Choice, Teen Choice, Radio Disney Music og iHeartRadio MMVA awards.Han er også nominert til én American Music Award.

Gatekunst 6 med låt til kinofilmen "Gjengangere"20.10.2017 10:20Pressemelding

Før arbeidet med "Gatekunst 6"-albumet ringte regissør & skuespiller Leon Bashir til Assad, som er kjent som Lillebror fra Emiré og Lillebror + grunnleggeren av Gatekunst-prosjektet, og fortalte at han trengte en låt til hans nye film "Gjengangere". Resultatet ble GK-låten "Ikke Si No" med svenske Stor og unggutten Satilmis.    - "Yes, den låta der as. Jeg hadde snakket med Leon før vi startet på GK& og han ønsket at jeg gjorde et comeback. Han fortalte at denne filmen var en av de mest forebyggende filmene han hadde laget og at en av hovedrollene var 15 år. Umiddelbart tenkte jeg at en Gatekunst-låt hadde vært perfekt match." - Assad     HØR "IKKE SI NO" HER   Stor er en av Sveriges mest respekterte rappere, som siden debuten i 2009 har rukket å slippe hele tre album, vunnet P3 Guld og Grammis, og samarbeidet med som går og kryper av svenske legender. Han har også et langt forhold til Norge, og var ikke vond å be om å legge et vers når han hørte låten.    18-åringen Satilmis var ogs

Bieber og Julia Michaels slår seg sammen20.10.2017 10:20Pressemelding

I dag ble det sluppet en remix av Bloodpop® og Biebers samarbeid «Friends», der sistnevnte synger duett med popkometen Julia Michaels. Michaels har co-skrevet originalen som har blitt streamet 180 millioner ganger på Spotify siden den ble sluppet i midten av august. Da gikk den rett inn på førsteplass på VG-lista. Det er ikke første gang denne trioen samerbeider; de sto også bak Justin Biebers gigahit «Sorry» fra 2015. Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket rundt 890 millioner streams på Spotify. I Norge toppet den VG-lista i 16 uker på rad.  Julia Michaels oppnådde enorm suksess verden over da hun debuterte som soloartist med «Issues» tidligere i