Bernhoft “The Morning Comes EP”

Fredag 20. januar 2017 slipper Bernhoft ny EP “The Morning Comes”.

EP´en inneholder fem nye låter, inkludert singlene “We Have A Dream” og “Visceral”. “The Morning Comes” er produsert av medmusikerne Eivind Helgerød og Nicolay Tangen-Svennæs.

HØR "THE MORNING COMES" HER

Musikalsk beveger Bernhoft seg fortsatt i skjæringspunktet mellom det elektroniske og organiske. “The Morning Comes EP” viderefører det groovy, lekne uttrykket fra fjorårets EP “Stop/Shutup/Shout It Out”, samtidig som den overrasker og utfordrer, anført av “Visceral” og “You Belong”. Fire av fem spor er skrevet sammen med Helgerød og Tangen Svennæs, mens “You Belong” er laget med svenske hiphop produsenten Chords (Timbuktu, Petter).

"Tittelsporet starta som et fiffig lite pianoriff Nicolay hadde liggende, og så gikk jeg amok med bass og mikrofon og saks, før Eivind og Nico radbrakk det igjen og gjorde det bedre. Det er sånn det er å jobbe med dem. De har på best tenkelig måte null respekt for mine idéer. Beaten på “You Belong” er sampla fra en vinyl, og så jekka til med noen beatbox-idéer og en synth. Jeg fikk spille litt baritongitar også, for å holde gitaren bittelitt levende”.

"EP´en er preget av sterk tvil og ambivalens rundt min egen posisjon, egne holdninger og valg, egentlig en tvil om alt. I skriveprosessen har jeg fått rysta oppfatninga mi av hvilken retning menneskesynet i vesten går i. Jeg har vært en optimist på at vi i mindre og mindre grad skuer hunden på hårene, men så får rasisme så mange voldelige utløp, spesielt i USA, at jeg merker det er vrient å holde på den optimismen. Jeg har noen slags statutter for meg sjæl, når jeg prøver å definere hva jeg driver med så er det gjerne å bidra, gjennom hva jeg driver med, men også hvordan jeg ser ut, til å rive ned noen gjerder og bygge noen bruer mellom folk. Og det har plutselig føltes usigelig naivt” (Bernhoft).

“The Morning Comes EP” er mikset av Lasse Mårtén, mastret av Chris Sansom/Propeller Mastering.

Samme dag som EP´en slippes, spiller Bernhoft og bandet The Fashion Bruises konsert på Rockefeller i Oslo.

“The Morning Comes EP” – tracklisting:

1. The Morning Comes

2. We Have A Dream

3. Visceral

4. You Belong

5. Little Ghost

Kikitepe Cassette / Universal Music Norway
Januar 2017
www.bernhoft.org

Adelén er ute med ny singel8.12.2017 06:13Pressemelding

Adelén hadde i sommer et musikalsk stilskifte, da hun gikk fra latin-pop til et mer elektronisk-basert lydbilde. Hun slapp låten «Go Home», som hun selv har skrevet sammen med en britisk produsent og låtskriver. Nå er hun klar med oppfølgeren, «BIG BAD BITTER», også skrevet av henne selv og et produksjonsteam fra UK.  «BIG BAD BITTER» er en bassdreven elektropop-låt med innslag av funky gitar-riff. Den siste tiden har Adelén utforsket nye spekter av stemmen sin, og dette kommer godt frem i hennes siste singel. Hør låten HER. "«BIG BAD BITTER» er en feel-good låt med mye attityde. Den ble til en sen kveld i London under en session med de fantastiske låtskriverne Pete Hammerton og Dani Senior. Sangen handler om det å føle seg utilpass i en situasjon, hvor man egentlig bare vil komme seg unna, for å slippe å bli nettopp big, bad og bitter.” - Adelén   Biografi Adelén ble popstjerne over natten, da hun i 2013 deltok i den norske Melodi Grand Prix-konkurransen. Først tok hun første plass

U2 er i dag ute med Songs Of Experience1.12.2017 12:33Pressemelding

U2 er i dag ute med sitt 14. studioalbum Songs Of Experience. Albumet er spilt inn i bandets hjemby Dublin, i London og i Los Angeles og ble ferdigstilt tidligere i år. Songs Of Experience er produsert av Jacknife Lee og Ryan Tedder, med bidrag fra Steve Lillywhite, Andy Barlow og Jolyon Thomas. Albumet er tematisk forbundet med bandets forrige album Songs Of Innocence fra 2014. Titlene er inspirert av diktsamlingen Songs Of Innocence and Experience av den britiske dikteren William Blake. Der Songs Of Innocence trakk inspirasjon fra bandmedlemmenes liv på 70- og tidlig på 80-tallet, er låtene på det nye albumet en samling av personlige brev til stedene og folkene som ligger dem nære; familie, venner og fans.  I forbindelse med nytt album legger bandet ut på en massiv turné i Nord-Amerika neste år, med start i Tulsa 2. mai. Se full oversikt HER.   Trackliste til Songs Of Experience:   1. Love Is All We Have Left 2. Lights of Home   3. You’re The Best Thing About Me 4. Get out of Your Ow

Rolling Stones ute med On Air1.12.2017 11:25Pressemelding

I dag er det legendariske bandet ute med The Rolling Stones – On Air, som er en samling av sjeldne radiopptredener fra bandets tidlige år. Blant disse fins åtte låter som bandet aldri har sluppet kommersielt og som ble spilt på tidligere BBC-programmer som «Saturday Club», «Top Gear», «Rhythm and Blues» og «The Joe Loss Pop Show» mellom 1963 og 1965. I denne perioden besøkte bandet BBCs kontorer ofte, og søkte alltid å tilby lytterne noe nytt og annerledes. I tillegg til låter som aldri ble sluppet som singler eller på album, inneholder samlingen syv låter som bandet debuterte på radio før de ble sluppet som singler eller på album. Opptakene har gått gjennom noe som kalles «audio source separation». Det innebærer at de har blitt demikset slik at studioteknikerne har kunnet gå inn i den originale instrumentasjonen og vokalen for å gjenoppbygge og rebalansere for bedre lyd. On Air inneholder også klassikere som «( Can’t Get No) Satisfaction», «The Last Time» og «The Spider And The Fly».

Linda Vidala & KingSkurkOne med to remixer av Bængshot!26.11.2017 11:04Pressemelding

Rapper og produsent Linda Vidala og KingSkurkOne linket opp og hadde en studiosession sammen sent i 2016, med co-produsent Jørgen Ramm. Linda kom med beaten og Skurk kom spontant opp med hooket "Bængshot mafakka, er du hypp på å bli skækk eller?", som ble sommerens mest catchy linje!    I dag slipper de to remikser av den populære låta, som har rukket å streame nesten 8 millioner ganger på Spotify.   På den første remiksen, har de fått med seg hele Norges OnklP og Bergens store sønn, Kamelen.  Pål Tøien, bedre kjent som OnklP har etablert seg som en av Norges best kjente rappere. Han ble for alvor kjent for hele landet da han slapp "Styggen på ryggen", med Slekta.   Den unge hiphop-myten Kamelen har smelt godt fra seg det siste året: Si Ingenting er for moderne rap-klassiker å regne og sommerhiten Beng Beng Beng gir allerede gjenklang i Bergensgatene.   Hør "Bængshot (OnklP & Kamelen Remix) HER   På den andre remiksen, har de krysset landegrensene og fått med seg den svenske pop-prin

Turbonegro – Part III: RockNRoll Machine24.11.2017 10:55Pressemelding

Første låt ut fra det kommende Turbonegro-albumet er tittelsporet RockNRoll Machine. Hyperaktuell tematikk rundt kunstig intelligens og framtidsteknologi kjøres gjennom Turbo-prosessoren og kommer ut i form av tidenes feteste rock robot; han holder ut hele natta, leverer de feteste riffa, er billig i drift, og opererer hårfint på grensen mellom genial og stupid, akkurat som en god gammeldags rocker skal være!      Hør "RockNRoll Machine" HER     Turbonegro står som en bauta i norsk rock-historie med nesten 30 år på veien, og når den nye skiva slippes 2. Februar 2018 er dette så og si på dagen 20 år etter klassikeren Apocalypse Dudes. Deres niende studioalbum har fått den sedvanlig beskjedne tittelen ”ROCKNROLL MACHINE”. Bandet gjør noen få utvalgte klubbkonserter i Europa og USA i forbindelse med plateslipp, inkludert 4 norske.      09 feb: Folken, Stavanger 10 feb: USF Verftet, Bergen 16 feb: Samfundet, Trondheim 17 feb: Rockefeller, Oslo