Bernhoft “The Morning Comes EP”

20.1.2017 10:23 | Universal Music Norge

Fredag 20. januar 2017 slipper Bernhoft ny EP “The Morning Comes”.

EP´en inneholder fem nye låter, inkludert singlene “We Have A Dream” og “Visceral”. “The Morning Comes” er produsert av medmusikerne Eivind Helgerød og Nicolay Tangen-Svennæs.

HØR "THE MORNING COMES" HER

Musikalsk beveger Bernhoft seg fortsatt i skjæringspunktet mellom det elektroniske og organiske. “The Morning Comes EP” viderefører det groovy, lekne uttrykket fra fjorårets EP “Stop/Shutup/Shout It Out”, samtidig som den overrasker og utfordrer, anført av “Visceral” og “You Belong”. Fire av fem spor er skrevet sammen med Helgerød og Tangen Svennæs, mens “You Belong” er laget med svenske hiphop produsenten Chords (Timbuktu, Petter).

"Tittelsporet starta som et fiffig lite pianoriff Nicolay hadde liggende, og så gikk jeg amok med bass og mikrofon og saks, før Eivind og Nico radbrakk det igjen og gjorde det bedre. Det er sånn det er å jobbe med dem. De har på best tenkelig måte null respekt for mine idéer. Beaten på “You Belong” er sampla fra en vinyl, og så jekka til med noen beatbox-idéer og en synth. Jeg fikk spille litt baritongitar også, for å holde gitaren bittelitt levende”.

"EP´en er preget av sterk tvil og ambivalens rundt min egen posisjon, egne holdninger og valg, egentlig en tvil om alt. I skriveprosessen har jeg fått rysta oppfatninga mi av hvilken retning menneskesynet i vesten går i. Jeg har vært en optimist på at vi i mindre og mindre grad skuer hunden på hårene, men så får rasisme så mange voldelige utløp, spesielt i USA, at jeg merker det er vrient å holde på den optimismen. Jeg har noen slags statutter for meg sjæl, når jeg prøver å definere hva jeg driver med så er det gjerne å bidra, gjennom hva jeg driver med, men også hvordan jeg ser ut, til å rive ned noen gjerder og bygge noen bruer mellom folk. Og det har plutselig føltes usigelig naivt” (Bernhoft).

“The Morning Comes EP” er mikset av Lasse Mårtén, mastret av Chris Sansom/Propeller Mastering.

Samme dag som EP´en slippes, spiller Bernhoft og bandet The Fashion Bruises konsert på Rockefeller i Oslo.

“The Morning Comes EP” – tracklisting:

1. The Morning Comes

2. We Have A Dream

3. Visceral

4. You Belong

5. Little Ghost

Kikitepe Cassette / Universal Music Norway
Januar 2017
www.bernhoft.org

Adelén aktuell med dansbar popsingel18.8.2017 13:06Pressemelding

Etter et år i studio hvor hun har arbeidet med nytt materiale, er den norske sangerinnen Adelén endelig klar med ny musikk. Neste singel ut er «Go Home»  - en dansbar, urban popsang med et amerikansk særpreg, som er perfekt for de sene sommerkveldene.   Popartisten har nå beveget seg inn i et nytt landskap, hvor hun utforsker nye sider av seg selv - ikke bare som artist, men som låtskriver. Dette er nemlig den første låten Adelén gir ut som hun har skrevet selv. «Go Home» er laget i samarbeid med det anerkjente danske produsentteamet Providers, som tidligere har jobbet med store skandinaviske artister som Rasmus Seebach og Medina. Hør "Go Home" HER.   «Motivasjonen bak å skrive "Go Home" var å forsøke å fremstille et klisjéfylt scenario - hvor en jente ikke hører fra en gutt etter å ha blitt med han hjem, men med et rolleskifte. Realiteten er at dette går begge veier. Jeg synes det er kult og viktig at vi mer og mer blir åpne til at kvinner får uttrykke friheten t

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f