DLA Piper

BERIT REISS-ANDERSEN I SPISSEN FOR DLA PIPERS NYE «ØKOKRIM-TEAM»: ETABLERER SPESIALGRUPPE MED FOKUS PÅ ØKONOMISKE STRAFFESAKER

DLA Piper satser i markedet for såkalte Økokrim-saker og etablerer et eget «Økokrim-team» bestående av Berit Reiss-Andersen og Petar Sekulic i spissen. Sammen med advokat Ellen Haug-Svendsen går Reiss-Andersen og Sekulic fra advokatfelleskapet Reiss-Andersen & Co til DLA Piper. DLA Piper etablerer således en egen avdeling for økonomiske straffesaker. Forretningsadvokaten og forsvareren har tradisjonelt ikke hatt felles arena i markedet. Det har blitt radikalt endret ved den utviklingen vi har sett i de siste årene. Berit Reiss-Andersen mener man godt kan si at det er Økokrim som har ført forretningsadvokaten og forsvareren sammen.

-Vi gleder oss til å få Berit Reiss-Andersen og Petar Sekulic på laget og ser frem til å kunne påta oss forsvarer-, utreder- og granskeroppdrag i dette markedet, sier Hans Christian Brodtkorb som er managing partner. I den senere tid har vi sett både i saken om Berge Gerdt Larsen som endte med frifinnelse og i Transocean saken i fjor hvor Økokrim kastet kortene, at advokatene gjør en utrolig viktig jobb for sine klienter i denne typen saker.

-DLA Piper har kontorer i mer enn 30 land i Europa, Nord- og Sør- Amerika, Afrika, Asia og Midt-Østen. Vi er således godt posisjonert for å jobbe effektivt på tvers av landegrenser i denne typen case for våre kunder, sier Hans Christian Brodtkorb.

-Vårt fokus blir å sikre et godt forsvar for selskaper og enkeltpersoner som kommer i Økokrim sitt søkelys. Vårt fokus vil være å forsvare selskaper og enkeltpersoner som har behov for god bistand, sier Berit Reiss-Andersen som sammen med Petar Sekulic starter som partner i DLA Piper den 3. oktober.

Advokat Berit Reiss-Andersen har omfattende prosedyreerfaring og har blant annet ført over 100 saker for Høyesterett. Hun arbeider i dag hovedsakelig med strafferett, med særlig vekt på økonomiske straffesaker. Hun har vært advokat siden 1987. Hun har vært leder av Advokatforeningen i årene 2008-2012. Hun var statssekretær i justisdepartementet i 1996-1997 og er medlem i Den norske Nobelkomiteen.

Advokat Petar Sekulic har gjennom sin praksis opparbeidet seg særlig kompetanse på strafferettens område som forsvarsadvokat. Erfaringen gjelder alt fra mindre forhold til omfattende saker, herunder økonomiske straffesaker.

DLA Piper har rekruttert 9 nye partnere siste år:

1.Berit Reiss-Andersen – Advokatfellesskapet Reiss-Andersen & Co

2.Petar Sekulic – Advokatfellesskapet Reiss-Andersen & Co

3.Erik Ramm – Wiersholm

4.Fredny Bade – Statoil

5.Tone Gjertsen – Føyen Torkildsen

6.Preben Aas – Steenstrup Stordrange

7.Bjørn Erik Mørkved – Internt opprykk

8.Frode Finnøy – Steenstrup Stordrange

9.Christer Fenner – Wiersholm

For ytterligere informasjon:

Hans Christian Brodtkorb, managing partner, mobil 922 22 231 og e-post: hans.christian.brodtkorb@dlapiper.com

Berit Reissandersen, partner, mobil 93 09 05 73 og e-post: bra@reiss-andersen.no og berit.reissandersen@dlapiper.com

Petar Sekulic, innkommende partner, mobil 90 02 81 09, ps@reiss-andersen.no og petar.sekulic@dlapiper.com

Om DLA Piper

DLA Piper
Bryggegata 6

+47 24 13 15 00http://www.dlapiper.no

Fakta om DLA Piper:

DLA Piper er et globalt advokatfirma med kontorer i mer enn 30 land i Europa, Nord- og Sør-Amerika, Afrika, Asia Pacific og Midt-Østen. DLA Piper bistår virksomheter med deres juridiske behov over hele verden. DLA Piper har rekruttert 9 partnere det siste året og selskapet har pr. 3 oktober 2016 31 partnere. I alt jobber det 98 ansatte hvorav de fleste er advokater, i DLA Piper sine kontorer på Aker brygge i Oslo.

Følg pressemeldinger fra DLA Piper

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra DLA Piper på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra DLA Piper