Bergs slipper singel med 6AM

6.1.2017 06:26 | Universal Music Norge

Den norske produsenten Bergs har allerede strømmet flere millioner ganger på Spotify. I dag slippes “Meaning Of Life (feat. 6AM)”, som er hans første utgivelse på Universal Music. På vokal har han fått med seg 6AM, kjent fra Madden sin braksuksess “Golden Light”.

Bergs er et unikt stjerneskudd blant norske produsenter med sine sommerlige og melodiske låter, kombinert med elementer fra house og pop. Han plasseres ofte i sjangeren tropisk house, og nå er han klar med en ny og frisk låt. “Meaning Of Life (feat. 6AM)” er hans personlige favoritt så langt i karrieren.

- Det begynte med en idé om et el-gitar hook som lekte seg på toppen av et rytmisk riff. Jeg følte virkelig for å lage noe oppløftende og med masse energi. Med et four to the floor kick og en groovy basslinje begynte låta virkelig å svinge. 6AM nølte ikke med å bli med på prosjektet, og med topline på plass visste jeg at dette kom til å bli bra, forteller Marius Bergseth aka. Bergs.

Hør “Meaning Of Life (feat. 6AM)” her.

På vokal har Bergs fått med seg vokalisten 6AM som tidligere har gjort vokal på Madden-låten “Golden Light”. Låten ble en kjempesuksess og har strømmet over 78 millioner ganger på Spotify alene.

- Det første som skilte seg ut med låten var Bergs sitt gitar hook. Det gav låten en friskhet jeg ikke hadde hørt på lenge, noe jeg kicket veldig på. Jeg likte og produksjonen veldig godt og det gav låten en deilig feel hele veien igjennom. Bergs er og en sykt spennende og dyktig up & coming produsent, så når man blir pitchet slike låter er valget veldig enkelt, sier Andreas Garmark aka. 6AM.

Inspirert av Kygo begynte 24 år gamle Marius Bergseth å produsere uoffisielle remikser av kjente låter som han lastet opp på Soundcloud i 2014. Låtene fikk mye oppmerksomhet og Bergs begynte å produsere sine egne låter. Disse har strømmet millioner av ganger på Spotify og Youtube. Den offisielle remiksen han gjorde av OMI-låten “Hitchiker” ble sluppet på Ultra Music i februar og har over 3,5 millioner avspillinger. Produsenten har allerede blitt plukket opp av utallige YouTube-kanaler og Spotify sine spillelister i både Danmark, Tyskland og Storbritannia for å nevne noe.

Bergs bruker akustisk gitar, ukulele, el-gitar og smoothe synter til å skape de gode vibbene i låtene sine. Samtidig bruker han programmerte trommer kjent fra housesjangeren. De karakteristiske gitarsoloene og fengende temaene har fulgt han siden han startet med musikk på gutterommet hjemme, men den tropiske vibben har utviklet seg ytteligere underveis i hans musikkstudier. Produsenten fullfører snart sin utdanning på Griffith University i Australia.

Foto: Kaja Høglund
Foto: Kaja Høglund

Adelén aktuell med dansbar popsingel18.8.2017 13:06Pressemelding

Etter et år i studio hvor hun har arbeidet med nytt materiale, er den norske sangerinnen Adelén endelig klar med ny musikk. Neste singel ut er «Go Home»  - en dansbar, urban popsang med et amerikansk særpreg, som er perfekt for de sene sommerkveldene.   Popartisten har nå beveget seg inn i et nytt landskap, hvor hun utforsker nye sider av seg selv - ikke bare som artist, men som låtskriver. Dette er nemlig den første låten Adelén gir ut som hun har skrevet selv. «Go Home» er laget i samarbeid med det anerkjente danske produsentteamet Providers, som tidligere har jobbet med store skandinaviske artister som Rasmus Seebach og Medina. Hør "Go Home" HER.   «Motivasjonen bak å skrive "Go Home" var å forsøke å fremstille et klisjéfylt scenario - hvor en jente ikke hører fra en gutt etter å ha blitt med han hjem, men med et rolleskifte. Realiteten er at dette går begge veier. Jeg synes det er kult og viktig at vi mer og mer blir åpne til at kvinner får uttrykke friheten t

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f