TicketCo

Bergensk billettutfordrer vant prestisjepris

5.9.2016 20:30 | TicketCo

Etter å ha etablert seg som den fremste utfordreren i det norske billettmarkedet, ble bergenske TicketCo denne uken kåret som norsk vinner av The European Business Awards.

TicketCo-gründerne Kåre Bottolfsen (til venstre) og Carl-Erik Michalsen Moberg gleder seg over utmerkelsen fra The European Business Awards.

The European Business Awards er en av de gjeveste kåringene i det europeiske næringslivet. Prisens formål er å identifisere og løfte fram Europas beste virksomheter, og dette skjer i to omganger. Innledningsvis kåres det nasjonale vinnere i alle EU-land i tillegg til Tyrkia, Sveits, Serbia, Makedonia og Norge. Deretter avholdes det en europeisk finale, hvor de nasjonale vinnerne møtes for å kåre de aller beste selskapene i Europa.

TicketCo ble stiftet i 2013, og har i løpet av få år etablert seg som den fremste utfordreren i det norske billettmarkedet. Nå retter de blikket ut av landet, og lanseres i Sverige og Storbritannia i løpet av høsten. Deretter står resten av verden for tur.

- Denne prisen er en bekreftelse på at vi er på rett vei, sier daglig leder Kåre Bottolfsen i TicketCo i en kommentar. Han forteller om en bratt vekst siden starten, og et stort internasjonalt potensial.

- Billettmarkedet er hemmet av produkter som enten er litt for enkle, eller de er basert på gammeldags teknologi. Vi har satset kompromissløst på å utvikle selvbetjente og brukervennlige løsninger basert på ny og svært robust teknologi, og har opplevd om lag 300 prosent vekst hvert av årene siden vi startet opp. Nå sitter vi med et solid og utprøvd produkt, sterke internasjonale samarbeidspartnere som svenske iZettle, og denne ferske prisen som premierer oss på bakgrunn av innovasjon, etikk og vekst. Da er tiden riktig for et internasjonalt fremstøt, sier han.

Alt i alt er det kåret sju norske vinnere i konkurransen, og foruten TicketCo er blant annet Beerenberg og Norrøna plukket ut av juryen til å representere Norge når de europeiske vinnerne nå skal kåres.

Kåre Bottolfsen, 922 25 510, kaare.bottolfsen@ticketco.net

Bilder

Om TicketCo

TicketCo
Thormøhlensgate 51
N-5008 Bergen

+47 854 24 988https://ticketco.no/

Visjonen for billettselskapet TicketCo kan sammenfattes i tre ord. Events Made Easy. Selskapets målsetning er å gjøre hverdagen enklere for både arrangører og for det billettkjøpende publikum. Ved hjelp av ny teknologi ønsker TicketCo å forandre billettverdenen ikke bare nasjonalt, men internasjonalt. Nøkkelen er selvbetjente og mobile billettløsninger som eliminerer arbeidskrevende registreringsprosesser og kostbart utstyr til billettprinting og -verifisering, og som fortløpende genererer salgsdata som muliggjør måling og optimalisering av salgsfremmende tiltak.

Følg saker fra TicketCo

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TicketCo på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra TicketCo