Bergensfirma vant kontrakt om å bygge ut Norges største drive-thru for McDonald's

Bergensfirmaet Roger Mjåtveit AS imponerte McDonald's og vant viktig kontrakt med restaurantkjempen. Nå er de i gang med å bygge Norges største drive-thru for bilister.

-Når vi nå er i gang med å bygge ut Norges største drive-thru i Rådalen, er det svært hyggelig at kontrakten er tildelt en lokal entreprenør i Bergensområdet. Samtidig gir det oss mulighet til å ha en tett dialog med fagpersonene i firmaet, som kjenner lokalområdet godt. Utbyggingen som nå foregår, er en del av en langsiktig satsing, sier Marius Alfheim, restaurantsjef ved McDonald's i Rådalen.

-For oss i Roger Mjåtveit AS er dette en svært kjærkommen kontrakt å få. Vi har hatt god dialog med McDonald's hele veien, og er glade for at de har tillitt til jobben vi gjør. De stiller høye krav til kvalitet, og da er det jo selvfølgelig positivt at vi bergensere oppfyller disse kravene, og når til topps, sier Roger Mjåtveit.

Knutepunkt på vei til Flesland

-Utbyggingen av drive-thru’en er et ledd i McDonald's sin tilrettelegging for både yrkessjåfører og reisende til og fra Flesland lufthavn. Vi ser også at andelen el-bilister øker, og vi har derfor allerede installert flunkende nye ladestasjoner for el-biler. Dette har blitt svært godt mottatt, og gjør at flere velger å legge turen innom McDonald's når de trenger å lade bilen sin. Vi ser at dette er spesielt populært blant ansatte og reisende som er på vei til eller fra Flesland lufthavn, sier restaurantsjef Marius Alfheim i McDonald’s.

Flere lokale arbeidsplasser

-Så langt i år har vi ansatt over 40 personer. Til disse stillingene hadde vi over 3600 søkere. At så mange søker seg til McDonald's i Rådalen, tror vi har en direkte sammenheng med at de ansatte trives, og at det gir dem en verdifull erfaring, sier talsperson for McDonald's.

McDonald's har omlag 2300 ansatte på landsbasis, og har over 80 forskjellige nasjonaliteter som jobber hos seg. Selskapet ble tidligere i år kåret til Norges tredje beste arbeidsplass, og er en av Norges største arbeidsgivere for ungdom.

-Dersom utviklingen og satsingen fortsetter like bra fremover, vil vi sannsynligvis lyse ut enda flere stillinger i løpet av 2017. Vi ser at satsingen vi har gjort i Rådalen har blitt godt mottatt, og at det er gjevt å jobbe for verdens største restaurantkjede i Norge. Dette bidrar til yrkesstoltheten, avslutter Marius Alfheim i McDonald's.

For nærmere spørsmål kan følgende personer kontaktes:

McDonald’s Rådalen: Marius Alfheim, restaurantssjef– Mobil: 950 66 428

Roger Mjåtveit AS: Roger Mjåtveit, eier og daglig leder – Mobil: 913 48 035

McDonald's Norge: Erik Lødding, sjef for kommunikasjon og myndighetskontakt - Mobil: 930 07 689

McDonald's er en av Norges største restaurantkjeder, med 70 restauranter, og en årlig omsetning på over 1,5 milliarder kroner. Restaurantene strekker seg fra Kristiansand i Vest-Agder, til Steinkjer i Nord-Trøndelag.

Vi har over 2 800 medarbeidere, og er i 2018 kåret blant én av Norges arbeidsplasser. Vi motok også hederspris for mangfold og inkludering av Great Place To Work. En stor andel av våre medarbeidere er unge mennesker. Dette gjør oss til en av Norges største og beste arbeidsgivere for ungdom. Våre medarbeidere er også en etnisk og kulturell smeltedigel; over 80 kulturer er representert, noe som skaper et spennende og energisk arbeidsmiljø.