Snöball Film

Bergen kommune inngår et samarbeid med Oslo kommune om samme fremtidsvisjonen

Oslo og Bergen kommune har en spennende tid i møte. Oslo kommune opplever stor tilflytning og økt eldrebefolkning, noe som har resultert i redusert andel skattebetalere. Oslo kommune har derfor påbegynt en effektiviseringsprosess, deriblant digitale løsninger.

En digitalisering vil føre til effektivisering og forenkling av arbeidsprosesser, dette er kommunen helt avhengig av for å kunne opprettholde det gode tilbudet de har i dag.

Ordet «digitalisering» kan for mange virke fremmed og mange frykter hva det vil bety for dem. Filmselskapet Snöball fikk derfor i oppdrag å lage en informasjonsfilm for alle ansatte, som enkelt forklarer hvordan det vil være å jobbe og bo i kommunen i fremtiden. Snöball har derfor laget en naivistisk animasjon, som har som mål å ufarliggjøre budskapet og ønske fremtiden velkommen, da det i sum er et gode for oss alle. Snöball og Oslo kommune kom derfor opp med animasjonsfilmen «Historien om Tim», en fremtidsvisjon.

Dette mente Bergen kommune var et viktig tiltak, og ønsker derfor å adoptere visjonen om Tim. Denne fremtidsvisjonen vil gjøre det bedre for de ansatte i kommunene og befolkningen. Filmen vil belyse de ansatt i Bergen kommune om endringen de står overfor, og forhåpentligvis gjøre det litt mindre skremmende.

-      Da vi fikk vite at Bergen kommune ønsker å adoptere visjonen om Tim, ble vi stolte. Det betyr at vi har klart å lage en animasjonsfilm som tydelig får frem budskapet Oslo kommune ønsket å formidle, sier leder i Snöball, Tore Meling.

Historien om Tim - en fremtidsvisjon
Videokanal

Historien om Tim - En fremtidsvisjon

Om Snöball Film

Snöball Film
Grev Wedels plass 4

Snöball AS er et prisbelønnet produksjonsbyrå innen film, med fokus på digital historiefortelling. Vi er en del av Aschehoug Group. Vi hjelper våre kunder å fortelle sin/sine historier på en kreativ måte. Ved å lage innhold som treffer og engasjerer målgruppen, skaper Snöball verdi i historiefortelling, gjennom film. Vi er opptatt av å forstå for å formidle. Vi lager film med hjertet, som berører og engasjerer. Derfor brenner vi for historier som bidrar til å gjøre en forskjell.