Avis Budget Norway

Bergen er vinterens mest populære reisemål

Europeere har stemt frem Bergen som det mest populære reisemålet i vinter.

I forbindelse med vinterferien har Avis Norge gjennomført en undersøkelse i en rekke europeiske land for å kartlegge de mest populære reisemålene for vintersesongen 2018/2019.

Norges nest største by Bergen, topper listen som det mest populære reisemålet for europeere denne vinteren, etterfulgt av Lapland (Finland), Qubéc (Canada), og Phuket (Thailand).

Nordmenn derimot foretrekker sommer og sol i Phuket (Thailand) som reisemål i vinter, riktignok tett etterfulgt av Bergen på andre plass.

- Det er gøy å se at Norge som destinasjon er i særstilling som reisemål, både for nordmenn og internasjonalt, sier Donald Hayes, Daglig leder i Avis Norge.

- Vi ser at Instagram-vennlige og mindre, uoppdagede reisemål er blant de største reisetrendene for 2019. Omringet av fjell og med vakker natur leverer Bergen som destinasjon på begge disse kriteriene, fortsetter Hayes.

Avis Norge har samlet reiseinspirasjon for den ultimate vinterferieopplevelsen til nordmenns tre mest populære reisemål.

Phuket (Thailand)
Thailands største øy Phuket er kjent for sine idylliske strender og vintersol, og er nordmenns foretrukne reisemål i vinterhalvåret. For å finne de idylliske og mindre kjente stedene, anbefales det å reise rundt på øya og oppdage de små stedene som ikke er så mye omtalt.

Ønsker du å oppleve den historiske delen av Phuket finner du gamlebyen i Phuket en rekke gamle hus, museer, butikker og restauranter. For å oppdage de skjulte strendene uten de store folkemengdene, anbefales det å leie en bil og dra nord-vest på øya. Der finner du vakre Banana beach som er omgitt av palmetrær. Eller så kan du reise to Ya Nui Beach, et paradis som er kjent for snorkling. For å oppleve kulturen anbefales en tur til Phukets sentrumsgater for å se kunstverkene som gradvis har dukket opp på veggene over hele byen.

Bergen (Norge)
Bergen er kjent for å være omringet av de syv fjell, og er storbyen som har greid å beholde småby-sjarmen.

For de som ønsker en kulturell opplevelse er Bergen vertskap for en rekke konserter, fra den middelalderske steinhallen Håkonshall til den moderne Ole Bull scenen. Ønsker du å shoppe, er det verdt å ta turen til gull- og sølvtøyfabrikken Arven. Den yngste tekstilfabrikken i Norge, Oleana er også verdt et besøk. De er kjent for å produsere strikkevarer i prisvinnende norsk design. For fantastisk fjellutsikt er Fløibanen fjellbane en unik attraksjon. Fløibanen tar deg fra Bergen sentrum til toppen av Fløifjellet 320 meter over havet på kun åtte minutter. For den oppdagelseslystne er Voss skisenter et paradis for skikjørere, kun en kort kjøretur fra Bergen sentrum, med løyper tilpasset for alle nivåer skiferdigheter. Foretrekker du heller gå på langrenn er Eikedalen et godt alternativ.

Goa (India)
Goa omtales gjerne som Indias eget paradis, og kan by på alt fra strandliv til nattliv og kolonikultur.

For de som ønsker strandliv byr Goa på noen av Indias beste strender. Å besøke strendene Mandrem, Baga og Cavelossim er for mange reisende hovedformålet med turen til Goa. Er du opplevelseslysten tilbyr Goa en rekke ulike typer vannsport, for alle ferdighetsnivåer, til en veldig god pris. Her kan du prøve alt fra surfing, paragliding, kajakkpadling og rafting. For den matinteresserte er Goa kjent for sin krydderproduksjon, og Sahakari Spice Farm er verdt et besøk. De tilbyr guidede turer hvor du får se hvordan landets beste krydder produseres. Er du tøff nok kan du besøke Tropical Spice Plantation i Ponda-området og smake på verdens sterkeste chili.

Goa gjør mye ut av de vakre og solfylte dagene, og arrangerer en rekke strandfester med lokale drikkevarer og vakre omgivelser. St. Anthonys Bar i Baga bukten er perfekt for å få med seg den vakre solnedgangen. Café Lilliput og Curlies Beach Shack i nærheten av Anjuna Beach tilbyr live musikk og er superpopulære blant backpackere.

*Avis Budget Group gjennomførte en nettbasert undersøkelse sammen med forskningsbyrået Sapio av 14 138 forbrukere på tvers av Europa. Respondentene var mellom 10-66 år og inkluderte mer enn 1000 nordmenn. Undersøkelsen ble gjennomført i Juli 2018.

Cecilie Scharning
Pressekontakt Avis Budget Norge
Tlf: +47 920 82 300
E-post: ces@zynk.no

Om Avis Budget Norway

Avis Budget Norway
Drengsrudbekken 12
1383 Asker

http://www.avis.no, www.budget.no

Avis bilutleie driver en av verdens mest kjente bilutleiemerker med omtrent 5500 lokasjoner i omtrent 170 land. Avis har en lang historie innen innovasjon i bilutleiebransjen og er et av verdens ledende merkevarer på forbrukerlojalitet. Avis eies av Avis Budget Group, Inc. (NASDAQ; CAR), som driver og lisensierer merkevarer I hele verden. For mer informasjon, besøk www.avis.com.

Følg pressemeldinger fra Avis Budget Norway

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Avis Budget Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Avis Budget Norway