Bergans med internasjonal storsatsing på netthandel
– Vi valgte Jetshop og Klarna fordi de tilsammen tilbyr et oppsett som passer godt overens med våre ambisjoner og vårt behov for fleksibilitet. Vi har hatt et svært godt samarbeid så langt og ser nå frem til fortsettelsen, sier administrerende direktør i Bergans Fritid AS, Jan Tore Jensen.
Tidligere har mesteparten av salget til den tradisjonsrike norske produsenten av friluftsutstyr vært rettet mot det norske markedet. I fjor startet de en omfattende restrukturering av sin digitale infrastruktur, og valgte å bygge hele denne på en såkalt SaaS-løsning (Software As Service) fra Jetshop. Klarna Checkout ble valgt som betalingsløsning.
Ser frem til et langt samarbeid med innovativ netthandelsplattform
– Vi er veldig stolte over å få samarbeide med et så tradisjonsrikt og velrenommert selskap som Bergans. Til nå har de fleste norske nettbutikkene plattformløsninger som er integrert på nettbutikkens egne lokale servere. At Bergans nå velger en skybasert SaaS-løsning, kan tyde på at markedet er i ferd med å snu. Vi ser frem til et langvarig og fruktbart partnerskap, sier administrerende direktør i Jetshop, Fredrik Hedblom.
Vil lage en enkel og fleksibel kundereise
Klarna har allerede mer enn 5000 norske nettbutikker på kundelisten. De er representert i 17 land og server en rekke store internasjonale kunder, blant annet H&M og Hotels.com.
- Vi er veldig fornøyde med at en merkevare med en mer enn 100 år lang historie som norsk produsent av friluftsutstyr, velger Klarna når de skal satse på netthandel internasjonalt. Betalingsløsningene våre gjør at hele kundereisen skal være enkel. Vi har også et stort internasjonalt nettverk som vil legge til rette for Bergans’ suksess også utenfor Norges grenser, sier markedsdirektør i Klarna, Thomas Elvestad.
Optimale prestasjoner og mobile kjøpsopplevelser
Bergans nye nettbutikk bygger dels på Jetshops frontend-rammeverk som legger til rette for optimale prestasjoner og en mobil kjøpsopplevelse på en anerkjent plattform. I tillegg til kasseløsning fra Klarna har Bergans fått designet sin nye nettside av byrået R3.
– Styret ga oss i oppdrag å finne en løsning som var mindre avhengig av konsulenter og som kan kjøres mer effektivt med hele organisasjonen. Kombinasjonen Jetshop og Klarna var etter styrets vurdering det beste alternativet sammenlignet med de andre leverandørene som var med i konkurransen. At begge dessuten tjener på at det går bra for oss, samt at de med denne løsningen kan gi oss forretningsstøtte basert på verdifull innsikt og data som samles i Saas-løsningen, føles riktig for fremtiden, sier «interim CDO» hos Bergans, Christopher Häggström.
******
Kort om Bergans
Bergans of Norway har blitt drevet av dedikerte og lidenskapelige friluftsmennesker i mer enn 100 år. Med den norske naturen som lekeplass og erfarne polfarere og eventyrere på laget, utvikler de teknisk bekledning og funksjonelt turutstyr av høy kvalitet. Målet har alltid vært å gi deg en god naturopplevelse – uansett årstid og aktivitet. Bergans er kjent som en merkevare med et genuint engasjement for natur og miljø, og som aktivt jobber for at driften skal være mest mulig bærekraftig og ansvarlig.
Kort om Jetshop
Jetshop er en innovativ teknikk-, strategi- og kunnskapspartner. En e-handelsplattform i skyen som gir kunden best mulig forutsetninger for en fremgangsrik omnikanal detaljhandel og netthandel på tvers av landegrensene. Jetshop spiller en aktiv rolle i utviklingen av sine kunders nettbutikk og hjelper dem å nå dine mål.
Kort om Klarna
Klarna er en av Europas største banker, kjent for sine enkle, sikre og smidige betalingsløsninger. Med mer enn 2500 medarbeidere i 17 markeder, brukes Klarna av over 70 millioner kunder og 130 000 bedrifter. Klarna tilbyr kortbetaling, faktura og delbetaling, og gir kundene selv muligheten til å selv bestemme når og hvordan de ønsker å betale.
Kontaktpersoner
Fredrik Hedblom - fredrik.hedblom@jetshop.se
Jan-Tore Jensen - jan.tore@bergans.no
Christopher Häggström - christopher.haggstrom@bergans.no
Thomas Elvestad - thomas.elvestad@klarna.com
Kontakter
Thomas ElvestadMarkedsdirektør, fungerende salgsdirektør
Klarna Norge
Bilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk:
Klarna oppsummerer ditt 2023: Vil motivere til mer pengeprat2.2.2024 07:29:10 CET | Pressemelding
Med den nye funksjonen «Money Story 2023» i Klarnas app kan alle brukere av shopping- og betalingsløsningen nå få en enkel, men detaljert og underholdende oversikt over forbruket sitt i fjor.
Klarna og CarTrawler-avtale tar rentefrie fakturakjøp til bilutleiemarkedet13.12.2023 09:01:19 CET | Pressemelding
Nå kan reisende betale for bilutleie med Klarna når de bestiller dette hos mer enn 70 flyselskap og 250 reisenettsteder globalt. Dette er et marked som historisk sett har vært dominert av kredittkortbransjen.
Klarna tar smooth betaling til norske Foodora-kunder30.11.2023 08:02:03 CET | Pressemelding
Nå utvider Klarna og Foodora sitt samarbeid til fem nye land. Etter et par suksessfulle år som partnere i Sverige, kan også norske kunder ta i bruk Klarnas smoothe og enkle betalingsløsninger når de bestiller mat eller dagligvarer gjennom Foodora.
Prisanalyse av Black Week: 1 av 5 produkter på tilbud23.11.2023 12:00:51 CET | Pressemelding
Bare i løpet av de første tre dagene av årets Black Week var 21,9 prosent av de 19 000 mest populære produktene på salg.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom