Berg-Hansen og Kronprinsparets Fond samarbeider videre for ungdommens beste

Berg-Hansen fortsetter bistanden til reisevirksomhet til Kronprinsparets Fond og dermed også til prosjektene VIBRO, Trivselsleder og UngInvest AIB.
Berg-Hansen og Kronprinsparets Fond fortsetter samarbeidet for ungdom. Her deltar fra venstre Hanne Wengaard, Berg-Hansen, Anette Maltun Koefoed, Berg-Hansen, Tonje G. Apeland, Kronprinsparets Fond og Elisabeth C. Syversen, Berg-Hansen.

- Vi støtter Kronprinsparets Fond og prosjektene i fondets portefølje med reiser. Vi gjør det vi er best på, organisere reiser og sørge for effektive reiseruter, slik at de kan konsentrere seg om det de er gode på, arbeid for og med ungdom, sier Anette Maltun Koefoed, kommunikasjonsdirektør i Berg-Hansen.

- Kronprinsparets Fond har stor glede av det aktive samarbeidet med Berg-Hansen, og vi er veldig takknemlige for at avtalen enda en gang er forlenget. Berg-Hansen gjør hverdagen enklere både for oss og prosjektene, og gjør det mulig for prosjektene å spre sine metoder og å vokse. Slik får enda flere ungdommer mulighet til å leve gode og verdige liv, sier Irene Lystrup, daglig leder i Kronprinsparets Fond.

Stor verdi for prosjektene

Kronprinsparets Fond investerer kapital, kompetanse og nettverk i prosjekter som styrker ungdom. Målet er et samfunn der alle føler tilhørighet og kan bidra. Berg-Hansen og en rekke andre næringslivspartnere bidrar gjennom sitt engasjement i Kronprinsparets fond aktivt i dette arbeidet.

- Avtalen med Berg-Hansen betyr mye, fordi samarbeidet frigjør både tid og penger som i stedet kan brukes på aktivt arbeid til beste for ungdom, avslutter Lystrup.

Om Berg-Hansen

Berg-Hansen jobber for en enklere, tryggere og mer lønnsom reisehverdag. Selskapet formidler jobbreiser, gruppeturer, konferanser, events og feriereiser. Sammen med den internasjonale partneren Carlson Wagonlit Travel, er Berg-Hansen en av verdens største reisebyråkjeder. I Norge er selskapet representert over hele landet.

For ytterligere informasjon:

Irene Lystrup, daglig leder i Kronprinsparets Fond

tlf. 412 87 656, irene@kppfond.no

Anette Maltun Koefoed, kommunikasjonsdirektør i Berg-Hansen

tlf. 975 87 999, amko@berg-hansen.no

Kronprinsparets Fond investerer kapital, kompetanse og nettverk i prosjekter som styrker ungdom. Målet er et samfunn der alle føler tilhørighet og kan bidra. Prosjektene i Fondets portefølje er Trivselsleder TL(aktivitet og inkludering), Lærervikaren (undervisningsopplegg for vikartimer), UngInvest AIB (gjennomføring av videregående skole) og VIBRO (samfunnsengasjert ungdom som jobber for og med ungdom). Kort fortalt handler det om å gi ungdom alternative mestringsarenaer og å bringe ungdom tilbake til utdanning og arbeid.

En analyse av samfunnsnytten for ungdomsprosjektene i Kronprinsparets Fond viser en besparelse for samfunnet på 2,7 milliarder kroner (DNV GL 2014).

Kronprinsparets Fond arbeider for å styrke ungdom. Det gjør vi gjennom å støtte læringstilbudet UngInvest AIB, aktivitetstilbudet Dale Oen Experience og IT-opplæringen GET Academy. Vi driver ungdomsprogrammet Flyt. Våre partnere er DNB, Egmont Fonden, Norsk Tipping, North Star, Schage Eiendom, Selvaag, Sparebankstiftelsen DNB og Wilstar. Probonopartnere er Apeland, Attensi, McKinsey & Company, TRY, VNTX og Wiersholm.