Ber om innspill på tiltak for å flere kvinner til å velge byggenæringen

Hold av datoen 30. januar! Byggenæringens Landsforening (BNL) inviterer til møteplass som skal komme opp med konkrete tiltak for å øke kvinneandelen i bygg- og anleggsnæringen.

Jon Sandnes, adm. dir i BNL. Foto: Moment Studio /BNL

– Med bare 8-9 prosent kvinneandel totalt sett, og kun 2 prosent på fagarbeidersiden er det åpenbart at vår næring ikke oppfattes som et attraktivt arbeidssted for alle, noe jeg ønsker at den skal være. Det nytter ikke lenger med prat, nå må det handling til, sier Jon Sandnes, adm. dir i BNL.

Hold av 30. januar!
BNL går derfor i bresjen for å samle hele næringen - det være seg enkeltpersoner, organisasjoner eller bedrifter som har konkrete ideer til tiltak som kan endre på disse tallene, til et felles forum. Vi har nå satt en dato 30. januar for den første samlingen.

– Vi skal sørge for å tilrettelegge den møteplassen. Om det kommer 20, 40 eller 100 stykker, så skal det bli plass til alle. Nå håper jeg folk vil hive seg rundt og melde sin interesse,  sier han, og oppfordrer alle som vil være med om å ta direkte kontakt med ham personlig eller BNL ved kommunikasjonssjef Siri Stang.

Samlingen vil være på Næringslivets hus på Majorstuen. Mer informasjon og påmelding kommer.

Jon Sandnes, adm. dir i BNL. Foto: Moment Studio /BNL

Prognoser for byggenæringen: Sterkt 2019 for nye yrkesbygg28.11.2018 10:48Pressemelding

Det er forventet vekst i alle deler av byggenæringen, bortsett fra nye boliger i 2019, men også der forventes det vekst i 2020. Nye yrkesbygg skal vokse med 8,8 prosent i 2019, noe som er den høyeste veksten på over 10 år. – Veksten i yrkesbygg betyr at norsk næringsliv øker investeringene, sammen med anleggssektoren skaper det forventninger om et godt år også i 2019, sier Jon Sandnes, adm. dir. i BNL.