BENNY ANDERSSON MED NYTT SOLOALBUM!

Den legendariske låtskriveren slipper soloalbum på Deutsche Grammophon 29.september. Albumet med tittelen "Piano" inneholder 21 spor som spenner over hele hans karriere.

‘Piano’ tar lytterne på en reise gjennom hans anerkjente og kritikerroste karriere med sanger fra ABBA, hans musikaler og andre solokomposisjoner. Albumet presenterer musikken slik du aldri har hørt den før med nye versjoner og tolkninger, fremført uakkompagnert av Benny selv, på hans konsertflygel. Albumet er spilt inn med Linn Fijal, tekniker ved hans eget RMV Studios i Stockholm.

Tracklisting for ‘Piano’:

19. En Skrift I Snöen

20. Happy New Year

21. I Gott Bevar

Universal Music A/S er verdens, og Norges, største musikk selskap og er operative i hele 77 land. Universal Music Group representerer artister som U2, The Rollig Stones, The Beatles, Taylor Swift, Justin Bieber, Eminem, Lady Gaga, Katy Perry, Rihanna, Robbie Williams, a-ha, Sissel Kyrkjebø, Odd Nordstoga, Bernhoft, Astrid S, OMVR, Broiler m.fl

Turbonegro – Part III: RockNRoll Machine24.11.2017 10:55Pressemelding

Første låt ut fra det kommende Turbonegro-albumet er tittelsporet RockNRoll Machine. Hyperaktuell tematikk rundt kunstig intelligens og framtidsteknologi kjøres gjennom Turbo-prosessoren og kommer ut i form av tidenes feteste rock robot; han holder ut hele natta, leverer de feteste riffa, er billig i drift, og opererer hårfint på grensen mellom genial og stupid, akkurat som en god gammeldags rocker skal være!      Hør "RockNRoll Machine" HER     Turbonegro står som en bauta i norsk rock-historie med nesten 30 år på veien, og når den nye skiva slippes 2. Februar 2018 er dette så og si på dagen 20 år etter klassikeren Apocalypse Dudes. Deres niende studioalbum har fått den sedvanlig beskjedne tittelen ”ROCKNROLL MACHINE”. Bandet gjør noen få utvalgte klubbkonserter i Europa og USA i forbindelse med plateslipp, inkludert 4 norske.      09 feb: Folken, Stavanger 10 feb: USF Verftet, Bergen 16 feb: Samfundet, Trondheim 17 feb: Rockefeller, Oslo

Musikkvideo fra Emelie Hollow i samarbeid med Juleaksjonen21.11.2017 17:14Pressemelding

Låten «Feeling Of Christmas» handler om å verne om de som trenger det aller mest, og den sterke musikkvideoen berører et hvert kaldt vinterhjerte.   Da Emelie Hollow reiste til London i september for å skrive musikk, kjøpte hun sitt første julekort. Det viste seg at Wez, som hun skulle jobbe med, også er ekstra glad i jul.   - Vi skrudde på en gammel Frank Sinatra juleplate, tente lys og snakket om våre favoritt juleminner. Dessverre har ikke alle bare gode minner rundt denne tiden, så vi bestemte oss for å skrive en sang med et budskap som kan nå ut til alle, forteller Emelie Hollow  Resultatet ble «Feeling Of Christmas». Låten er listet på NRK P1 og P3, og er annonsert som aksjonslåten til Juleaksjonen på TV2 2017. Årets aksjon er i samarbeid med Røde Kors, og videoen viser sterke bilder fra deres arbeid kombinert med Hollow sin fremføring.    Se musikkvideoen HER.      Om Emelie Hollow:  I en alder av bare 19 år har Emelie Hollow fra Ås i Akershus gjort seg bemerket med sin formidli

BLUE LIPS fra Tove Lo ute i dag17.11.2017 14:35Pressemelding

Grammy-nominerte Tove Lo er i dag ute med det nye albumet BLUE LIPS. BLUE LIPS er det avsluttende kapittelet i Lady Wood-historien. Der Lady Wood var delt inn i delene Fairy Dust og Fire Fade er BLUE LIPS delt inn i LIGHT BEAMS og PITCH BLACK. Første singel ut fra det nye albumet var "Disco Tits", en låt gjort i samarbeid med The Struts som hun har jobbet med tidligere på “Cool Girl”, “Habits (Stay High)” og “Talking Body”. Låten er B-listet på NRK P3. Hennes kritikerroste Lady Wood-album inneholdt "Cool Girl", som til dags dato har over 48 millioner YouTube-visninger. I forbindelse med albumet Lady Wood slapp hun kortfilmen Fairy Dust, hvor hun fikk sin skuespillerdebut. Filmen inneholdt låtene “Influence”, “Lady Wood,” “Vibes”, “True Disaster” og “Cool Girl”. Filmen ble kontroversiell og ble kort tid etter release fjernet fra YouTube, for så å bli lagt opp igjen kort tid etter den ble tatt ned. V magazine har beskrevet filmen som: “a raw, beautiful, and proudly provocative exploratio

Bjørn Rogstad blir General Manager for Universal Music Norge10.11.2017 16:00Pressemelding