AET

Barbro Reiersøl til topps i AET

Hun var en av de første som ble ansatt i AET da Kjell Røsjø startet i 1987. Siden har hun hatt de fleste jobber i selskapet. Nå har hun klatret helt til topps, og tok over som daglig leder da gründer Røsjø ga seg. – Jeg går i ett med inventaret hos AET, sier Reiersøl selv om forholdet hun har til selskapet.

AETs viktigste marked har alltid vært leveranser til renrom. Det skal fortsette. Men ambisjonen er også vekst, forteller Reiersøl. – Jeg tror vi alle ser positivt på endringer, og er klare for å få selskapet til å vokse videre. Det første hun skal gjøre er å rekruttere nye selgere.

- Vi skal ha to nye selgere om bord i løpet av kort tid. AET skal være synlig ute i markedet. Det viktigste er å være der kundene er, sier Reiersøl.

Nye vekstområder

Med utgangspunkt i selskapets sterke posisjon på renromsteknologi ser den nye topplederen også for seg å finne vekstmuligheter i markeder som utfyller dagens. – Det skal aldri være tvil om at sykehus, laboratorier og andre som trenger ekstremt rene rom skal finne dette hos AET. Men vi ser store muligheter i miljøer som krever løsninger som stiller mer ordinære krav til renhet, sier Reiersøl.

Hun nevner spesielt apoteker og matindustri, der kravene til renhet er store. – Sko, hansker med lange mansjetter og klebematter er eksempler på produkter som etterspørres, sier hun.

AET leverer også luftrensere som egner seg for både kontor og produksjonsmiljø. - Våre luftrensere gir bedre inneklima, og kan brukes i alle typer miljø. Målet er å nå ut til bredere markeder med dette framover, sier Reiersøl.

Skal sikre lønnsomheten

AET har drevet i tretti år, med gründer Kjell Røsjø som daglig leder. Nå blir han med videre som ressursperson i selskapet. – Vi har drevet sunt og solid gjennom tretti år, men vi har nok også vært konservative. Omsetningen har beveget seg lite de siste årene, forteller Reiersøl.

- Nå er vi i en positiv utvikling, og gleder oss til fortsettelsen alle sammen. Vi skal vokse, og vi skal øke lønnsomheten, avslutter Reiersøl.

Vedlagte bilde kan benyttes fritt.

Barbro Reiersøl, daglig leder.
mob: 95 13 19 45
e-post: barbro@aet.no

Om AET

AET
Lundliveien 11

23 06 73 30http://aet.no/

AET leverer kvalitetsprodukter til kunder som stiller høye krav til innemiljø. Produktene spenner fra sikkerhetskabinetter, forbruksartikler og bekledning til løsninger for renere inneklima. Selskapet leverer også patenterte ventilasjonstak til operasjonssaler. AET - en komplett leverandør av utstyr og rekvisita til renrom.

Følg saker fra AET

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra AET på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.