Barbra Streisands nye album «Walls» ute 2.november

Den nye singelen «Don’t Lie To Me» er tilgjengelig nå

I dag slapp Columbia Records «Don’t Lie To Me», en ny singel skrevet og produsert av Barbra Streisand fra hennes nye album «Walls», som kommer ut 2. november. Albumet blir hennes 36. studioalbum, og dette er hennes «Trump-æra inspirerte album», i følge flere medier. I «Don’t Lie To Me» deler Streisand de verdiene hun har trodd på, snakket om og kjempet for hele sitt liv.

I «Walls» eksperimenterer legenden med håp og bekymringer om fremtiden i en samling låter fylt med nydelige melodier og tankevekkende tekster. I tillegg til egenskrevede låter, gir hun nytt liv til de klassiske sangene «Imagine» og «What a Wonderful World», samt «What The World Needs Now». «Take Care Of His House», er skrevet av den legendariske komponisten Leonard Bernstein.

Streisands nye låter «What’s On My Mind», «Don’t Lie To Me» og «The Rain Will Fall» handler alle om samfunnsproblemene hun vil belyse. For selv om hun er en sanger, skuespillerinne, produsent, forfatter, filmregissør, filmprodusent og komponist, har hun også alltid sagt sin mening og er engasjert i det politiske.

Med seg på laget har hun Walter Afanasieff, John Shanks og David Foster – alle tre Grammy-vinnere for "årets produsent" - og låtskriver Desmond Child – som er innlemmet i «Songwriters Hall of Fame». Streisands visjon kommer også via albumlåta «Walls», med teksten spesifikt skrevet for hennes samarbeidspartnere Alan og Marilyn Bergman.

I 1963 vant hun en Grammy Award for årets beste plate for debutalbumet «The Barbra Streisand Album». I 1977 ble hun den første kvinnen til å vinne en Oscar for hennes komposisjon av «Evergreen» fra «En stjerne er født». «Evergreen» vant også senere Grammy for «Best Original Song» og Golden Globe. Hun er den eneste aktive artisten i historien til å ha et nummer én album i seks forskjellige tiår. Hun har 52 gull, 31 platinum og 13 mulit-platinum album i karrieren. Hun er den eneste kvinnen på «All-Time Top 10 Best Selling Artists»-listen, og har hatt 34 album på topp 10 i USA, den eneste kvinnen til å ha oppnådd denne milepælen. Hun er også den kvinnen med flest nummer én album i Billboards historie.

Hun har i tillegg mottatt to Oscars, ti Grammys (samt to «special Grammys»), fem Emmys, tre Peabodys og elleve Golden Globes. I 2015 fikk hun presidents frihetsmedalje av daværende USA-president Barack Obama, den ene av USAs to høyeste sivile utmerkelser. Hun har også sin egne stjerne på Hollywood Walk of Fame, og er den av få som har vunnet de fire store bransjeprisene i USA (Tony, Oscar, Emmy og Grammy).

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Future, Calvin Harris, CLMD, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, P!nk m.fl.

Bob Dylan - More Blood, More Tracks - The Bootleg Series Vol. 14 to be released by Columbia Records/Legacy Recordings Friday, November 220.9.2018 16:05Pressemelding

Eagerly anticipated new chapter in acclaimed Dylan Bootleg Series unveils previously unreleased studio performances from 1974's mythic "Blood On The Tracks" sessions. Single Disc / 2LP edition showcases revelatory alternate NYC versions of all 10 songs from the original album + unreleased take of "Up to Me". 6CD Limited Edition Deluxe Set presents the complete New York City recording sessions + the five existing Minneapolis/Sound 80 recordings in chronological order.