Eleni & Chris

Bærtyver ga ideen til skandinavisk skjønnhetsmerke

Mor og datter Nicolaisen lager high-end hud og hårprodukter av Skandinavias best bevarte hemmelighet. Det oransje gullet skal ta verden med storm.

Nikita-gründer Inger Ellen Nicolaisen (57) og datteren Christinah Nicolaisen (34) bruker skandinaviske ingredienser som skal få verdens kvinner til å stråle som en nordnorsk sommernatt. Det nye skjønnhetsmerket Eleni & Chris er laget av multer, omega3-olje og verdens reneste brevann.

Bærtyver ga ideen
«Helt siden barndommen har multer vært det nordnorske gullet. Folk gjorde hva som helst for å få tak i de gylne bæra. Jeg husker hvordan mange brøt de uskrevne reglene for å få kloa i de sjeldne multene. De sneik seg ut om natta og plukket multen før fristen, den store multedagen», sier Inger Ellen Nicolaisen.

En dag da familien kom opp til hytta si i Misvær, en liten bygd i Nord Norge, var familiens lille multemyr robbet for bær. Det var da mor og datter tenkte at kanskje kunne disse ettertraktede bærene brukes til noe mer enn multekrem. Det måtte da være noe med disse bærene som gjorde naboer og folk til galne tjuver og kjeltringer.

Det skulle vise seg at de fikk rett.

Multer er stappfull av ingredienser og antioksidanter som virker for hår og hud. Ett multebær inneholder fire ganger så mye C-vitaminer som en hel appelsin!

Multer virker
Tidligere ble det sagt at multer var bra mot både feber og skjørbuk. De må vel også kunne brukes i kosmetikk og hårprodukter, tenkte mor og datter. Og dermed sendte de multebær til laboratorieanalyser i England og fikk bekreftet at multene inneholder mer enn god smak.

Bærene har nemlig mye naturlig A-, B-, C- og E-vitaminer i tillegg til kalsium og magnesium. Multer er blant verdens mest sjeldne og dyreste bær.

Ingrediensen bidrar til reduksjon av fine linjer og rynker, gjenoppbygging av hudstrukturen og støtter hudcelle-utskifting.

«Multer er en av naturens godt bevarte hemmeligheter. Vi vil dele denne fantastiske ingrediensen med resten av verden. Slik ble Eleni & Chris startet», sier Christinah Nicolaisen, som har jobbet med det nye skjønnhetsmerket i tre år.

De har store internasjonale ambisjoner for Eleni & Chris og har allerede fått god mottakelse fra skjønnhetsjournalister i utlandet. De omtaler produktene som naturlige, rene og sofistikerte.

Urørt brevann og omega-oljer
I tillegg til olje presset av multefrø, bruker Eleni & Chris også omega 3-oljer fra villaks i norske fjorder og vann hentes direkte fra landets nest-største isbre, Svartisen.

Den patenterte SEA3oil™ er en av de reneste Omega-oljene verden har sett. Den har svært fuktighetsbevarende ingredienser og er anerkjent for å forbedre produksjonen av collagen og elastin i huden.

Kombinasjonen av disse tre ingrediensene har en fantastisk fuktighetsbevarende effekt og gir resultater som forbedrer hudens naturlige skjønnhet.

Nordnorsk lidenskap
«Det tøffe, men vakre landskapet vi har vokst opp i har inspirert oss. Den nordnorske naturen, full av kontraster med harde vintre og varme somrer, er en kilde til helt spesielle naturlige ingredienser, som er unik i verdenssammenheng», sier Inger Ellen Nicolaisen.

«Vi kombinerer de naturlige, eksklusive skandinaviske råvarene som vi er stolte av med vår lidenskap for å skape noe unikt», sier Christinah Nicolaisen.

Eleni & Chris fås kjøpt på www.eleniandchris.com og i utvalgte salonger i Norge og Sverige.

FAKTA:

Inger Ellen Sandåker Nicolaisen
(født 15. november 1958) er en norsk gründer som grunnla frisør-kjeden Nikita Hair i 1984. Hun eier Raise Gruppen Holding AS som består av Raise Gruppen AS, et av Europas største frisørkonsern.

Raise Gruppen AS eier Nikita Hair Norway AS, Nikita Hair Sweden AB, Hair Shop AS, Headmasters AS, Norsk Frisørskole AS og International Hair Academy AB, og har til sammen over 1000 medarbeidere.

Nicolaisen er grunnlegger av stiftelsen A Hand to Children og har siden 1994 arbeidet aktivt med å hjelpe barn, spesielt med fokus på barnehjemmet Globus Namai i Litauen.

Nicolaisen har blant annet blitt kåret til

-Kunsten å lede i 2002
-Årets forretningskvinne 2002
-Årets entreprenør 2003 av Ernst & Young
-Entrepreneurial Spirit 2004 av Global Business Forum

Hun er også kjent fra den norske fjernsynsserien Kandidaten fra 2004, som var en norsk versjon av den amerikanske serien The Apprentice med Donald Trump.

Christinah Nicolaisen (f 1982)
har jobbet seg opp fra bunnen i morens bedrift og er i dag Styreleder og Forretningsutvikler i Raise Gruppen AS. Hun har studert business og fashion i London, Mexico, Spania og Frankrike blant annet på Central St Martin, London College of Fashion og INSEAD og har bakgrunn som frisør og make up artist.

Christinah Nicolaisen er også medeier i selskapet IC Scandinavia Group AS som utvikler Eleni & Chris. IC Scandinavia er foreløpig etablert i Norge, Sverige og USA og har store internasjonale ambisjoner.

Inger Ellen Nicolaisen og hennes datter Christinah Nicolaisen lanserer nå en egen hår og beauty serie Eleni & Chris med ingredienser fra Skandinavia.

Pressekontakt Eleni & Chris – Silje Bårdsen. Silje@eleniandchris.com tel: 99 54 81 54

For mer informasjon besøk www.eleniandchris.com eller kontakt oss på media@eleniandchris.com

Om Eleni & Chris

Følg saker fra Eleni & Chris

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Eleni & Chris på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Eleni & Chris