AVICII:TIM

AVICII: TIM, an album of new music from acclaimed producer/musician/songwriter and performer Tim Bergling, is out today. AVICII created groundbreaking performances that became the gold standard for timeless electronic music and defined the sound and structure of the global EDM movement. When announcing his retirement from touring, he wrote: “I will however never let go of music. I will continue to speak to my fans through it.” And most assuredly, that is what he is doing on TIM.

LISTEN TO TIM: https://lnk.to/TIMAlbum

Bergling’s new music is as fresh and inventive as ever and continues his legacy as one of the most beloved and respected figures in music. SPIN Magazine wrote in their new cover story which comes out today, that “TIM underscores Bergling's longstanding mastery of effervescent, indelible melodies while also reflecting evolved influences, song structures and ideas. It is at once quintessential Avicii and a slick, smart evolution of modern dance/pop music. “

Before his untimely passing last year, Bergling had completed several of the 12 tracks on TIM, including “Heaven”. Tim and Chris Martin wrote and recorded “Heaven” in 2014, with Tim producing the final version in 2016 – it hasn’t been touched since. With the exception of the last verse which was added after Bergling’s death, “Heart Upon My Sleeve (feat. Imagine Dragons)” was also finished.

Other tracks were 90% complete and final work on them was performed by a trio of production teams who had collaborated with Bergling through his career, co-wrote many of the new songs with him, and closely followed the detailed instructions he had left behind. “SOS (Feat Aloe Blacc)”, has amassed 250 million streams globally since release last month, peaked at #3 on the Spotify Global Top 200 chart and tops the BBC Radio1 A-List chart and Billboard’s Dance/Electronic songs chart, as well as reaching #1 airplay in Germany, Netherlands, and Sweden.

Watch ‘The Story Behind’ the album here

Avicii’s net proceeds from the album will go to the nonprofit Tim Bergling Foundation which benefits organizations that support mental health issues, suicide prevention and education, wildlife conservation and other issues that Bergling had an interest in and passion for.

Ny musikk fra Taylor Swift, Snow Boyz, Isac Elliot m.fl.16.8.2019 11:00:49 CESTPressemelding

Snow Boyz slipper siste singel fra kommende debut-album Isac Elliot er endelig ute med ny musikk Lemaitre inntar Den Norske Opera. Taylor Swift slipper i dag låten «Lover», tittelsporet fra hennes og kommende album som slippes neste fredag, 23. august. Magnus Eliassen «Livet må ha nåkka mer». Magnus Eliassen gjorde I juni et storslagent comeback med den nydelige låten «Savna Dæ». Nå er han klar for å slippe «Livet må ha nåkka mer» og også denne gangen står han selv for tekst, musikk, innspilling, produksjon, miks og master. Til helgen er han også tilbake på scenen og skal spille på Parkenfestivalen i Bodø. Remix av Lil Tecca «Ransom» med Juice WRLD ble sluppet denne uken. Hør låten her. «Ransom» er per i dag den mest spilte raplåten i Norge. Bassangeren Ildar Abdrazkov er nå ute med sitt debutalbum Verdi Album på Deutche Grammophon. Har har gjort innspilinger av sentrale verk fra Gisueppe Verdi. Verdi har stått sentralt i Abdrazakovs profesjonelle liv som international opersasanger som

Snow Boyz slipper siste singel fra kommende debut-album16.8.2019 10:32:38 CESTPressemelding

I dag slipper Snow Boyz den siste singelen, Dropp Det, fra det kommende debut-albumet Hvit. Med seg på har de ingen andre enn Bergens store sønn, Kamelen. Snow Boyz har allerede rukket å gi ut tre singler i år, Heia ft. Arif & Unge Ferrari, 1% og Sommerfugl, samt en aksutisk versjon av Himmelen og mer. I dag er brødrene klare med en solid banger featuring Bergens store sønn, Kamelen. Dette er siste låt ut før debut-albumet Hvit slippes 13. September. Dropp Det er produsert av JNS. HØR SNOW BOYZ FEAT. KAMELEN - DROPP DET HER Kamelen fortteller: - “Jeg liker Snow Boyz, og de sendte meg en låt som jeg følte, så det var lett å hoppe på” Snow Boyz om Dropp Det: - “Når snømennene og ørkendyret Kamelen kommer inn på klubben så er det ikke noe vits å ha en diskusjon om hvem som eier stedet, alle ser det på oss! Det er bare å droppe det. Når jeg mener at hun har rompa, så har hun faktisk det. Ikke start en diskusjon med meg om det, dropp det! Du smiler til meg, men innerste inne er du en hater,