Avicii er endelig tilbake med ny musikk

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.

Hør Aviciis nye EP her

Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.

Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza.

Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola.

Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.

Avicii har følgende å si om EP-slippet:

“I’m really excited to be back with music once again, it has been a long time since I released anything and a long time since I was this excited over new music! My focus on this first EP of the album was to get a mix of new and old songs, some that fans have been asking about/waiting for mixed with brand new songs that they haven't heard before!"

Avicii fikk et enormt internasjonalt gjennombrudd med låta «Levels» i 2011. Den gikk til topps i en rekke land verden over, blant annet i Norge der den toppet VG-lista i fire uker. Han etablerte seg som en av de absolutt største i sin sjanger med debutalbumet «True» i 2013. Albumet inneholdt megahiten «Wake Me Up» som toppet hitlister i 81 land og som den gang ble den mest streamede låten gjennom tidene på Spotify.

Han fulgte opp med albumet «Stories», som totalt ble streamet over 750 millioner ganger på Spotify. Singelen «Waiting For Love» toppet hitlistene i 22 land. Totalt har Avicii blitt streamet over 11 milliarder ganger på tvers av Spotify, Youtube og andre musikktjenester.

Her er tracklisten på «AVĪCI»:

Trackliste:

1. «Friend Of Mine» feat. Vargas & Lagola
  2. «Lonely Together» feat. Rita Ora
  3. «You Be Love» feat. Billy Raffoul
  4. «Without You» feat. Sandro Cavazza
  5. «What Could I Change It To» feat. AlunaGeorge
  6. «So Much Better – Avicii Remix»

Nyhetsbrev fra Universal Music14.12.2018 13:29Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Spider-Man: Into The Spider-Verse Soundtrack ute nå TIX sitt juleunivers i musikkvideo Ariana Grande overrasker fansen med en gave – den nye låten "Imagine". Nicki Minaj er ute med låten “Familia”, som er tredje låt ut fra soundtracket til storfilmen Spider-Man: Into The Spider-Verse. Minaj har fått med seg latinske Anuel AA og nykommeren Bantu. EDM-produsenten Netsky har fått med seg Stargate, og er ute med “Big Hearts” feat. Kyle! Låten er å finne på Netskys EP Abott Kinney. Nykommeren Yung Gravy har fått med seg stjerneskuddet Lil Baby på sin nye singel “Alley Oop”. JP Cooper er nå ute med den vakre låten "Cheerleader". Så du Calum Scott på Idol? Se den rørende musikkvideoen til «No Matter What» her. Se Calum Scott på TV2 i kveld, kvelden før finalen. Volbeat er ute med livealbumet Let's Boogie! Live From Telia Parken. Bandet headliner Tons of Rock 28. juni.

Spider-Man: Into The Spider-Verse Soundtrack ute nå14.12.2018 11:41Pressemelding

Soundtracket til Spider-Man: Into the Spider-Verse er ute i dag. Filmen er basert på Marvels karakter Miles Morales, og foregår i Spider-Verse universet. Tegnefilmen har fått strålende anmeldelser med 99% på Rotten Tomatoes, og gjeve nominasjoner til Golden Globe og Critics’ Choice Movie Award for beste animasjonsfilm. Det stjernespekkede albumet inneholder låter med artister som Post Malone, Lil Wayne, Swae Lee, Nicki Minaj og Juice Wrld. Se albumets tracklist nedenfor: “What’s Up Danger” – Blackway & Black Caviar “Sunflower” – Post Malone & Swae Lee “Way Up ” – Jaden Smith “Familia” – Nicki Minaj & Anuel AA (feat. Bantu) “Invincible” – Aminé “Start a Riot” – Duckwrth & Shaboozey “Hide” – Juice Wrld (feat. Seezyn) “Memories” – Thutmose “Save The Day” – Ski Mask & Jacquees (feat. Coi Leray &LouGotCash) “Let Go” – Beau Young Prince “Scared of The Dark” – Lil Wayne & Ty Dolla $ign (feat. XXX Tentacion) “Elevate” – DJ Khalil (feat. Denzel Curry, YBN Cordae, Swavay, Trevor Rich) “Home” – V

TIX sitt juleunivers i musikkvideo9.12.2018 18:12Pressemelding

I november slapp TIX sin første julelåt, «Håper Nissen Har Råd». Låten har herjet i topplistene siden og har strømmet nesten 3 millioner ganger. I dag slippes musikkvideoen til låten. TIX fikk for alvor fotfeste hos det norske folk i 2015 med sine kontroversielle russelåter som har blitt strømmet enorme mengder i Spotify. Nå fortsetter han å lage musikk uten kobling til russetiden, og førstesingelen «Shotgun» ble fort listet på NRK mP3 da den kom i juni. Låten lå lenge på #3 på Spotify Norge, og har strømmet nesten 9,5 millioner ganger. Samtidig opplever TIX suksess med låten «Sweet but Psycho» av Ava Max som han har vært med på å skrive. Låten har gått #1 på Spotify i Norge, Danmark, Sverige, Belgia og Finland, i tillegg til å ligge helt i toppsjiktet i en rekke andre land. Globalt har den peaket på #12. TIX er for øyeblikket i LA for å skrive musikk med sitt Publishing selskap, den internasjonale giganten APG. SE MUSIKKVIDEOEN HER. HØR TIX - “HÅPER NISSEN HAR RÅD” HER. Mer om TIX Bak

Nyhetsbrev fra Universal Music7.12.2018 13:24Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Calum Scott til semifinalen i Idol Seeb annonserer samarbeid med Bastille – "Grip" Astrid S slipper "Closer" Bastille ute med EP Sir Elton John er i dag ute med EP-en Step Into Christmas. Låten "Step Into Christmas" ble fremført på Gilbert O’Sullivan Show i 1973 og videoen er i dag ute. Opptaket har ikke vært vist siden 1973. Hitmaskinen Benny Blanco er ute med låten “Roses” med Norgesvennen Juice WRLD og Brendon Urie. Blanco tar ingen pauser, og er samtidig ute med sitt debutalbum Friends Keep Secrets, som blant annet inneholder megahiten “Eastside” med Halsey og Khalid, og bidrag fra mange store gjesteartister som Calvin Harris, Juice WRLD, Swae Lee og flere. Pop-fenomenet HRVY besøkte Oslo i forrige uke, og er nå ute med sin nye låt “I Don’t Think About You”! James TW er ute med en nydelig cover av juleklassikeren “Last Christmas”. Hip-Hop legenden Ice Cube er ute med albumet Everythangs Corrupt! Albumet er hans første på 8 år

Calum Scott til semifinalen i Idol7.12.2018 12:07Pressemelding

I kveld opptrer britiske Calum Scott på semifinalen i Idol. Calum Scott ble for alvor kjent da han deltok i Britain’s Got Talent i 2015, med en audition som gikk viralt. Videoen har over 200 millioner visninger. Calum Scott sin cover av "Dancing On My Own" av Robyn ble en kjempehit og har streamet over 16 millioner ganger i Norge. Albumet Only Human har solgt til platina i Norge, og nylig ble det sluppet en reutgivelse av albumet, Only Human Special Edition. Reutgivelsen inneholder blant annet den nye singelen "No Matter What" og en cover av "White Christmas" av Bing Crosby. Idol sendes direkte i kveld fra kl. 19:30 på TV2.

Bastille ute med EP7.12.2018 11:01Pressemelding

Bastille er i dag ute med EP-en Other People's Heartache Pt.4. Blant dem som bidrar på EP-en finner man Craig David, Kianja, Lily Moore, Rationale, Swarmz, Jacob Banks, S-X og Seeb - for å nevne noen. Første låt ut fra EP-en er "Grip" som de har sammen med Seeb. Other People’s Heartache Pt.4 er produsert av Bastille selv sammen deres faste samarbeidspartner Mark Crew. Other People's Heartache Pt.4 er fjerde del i en serie av EP-er som Bastille har gitt ut hvor den første kom i februar 2012, den andre i desember samme år mens den tredje ble sluppet i 2014. Om samarbeidet med Seeb sier vokalist Dan Brown: “Seeb turned our big, messy guitar song into something new and completely different, but it still feels wholly in keeping with the escapist theme of the song: the euphoria and horrors of a late, late night. “When the drop happens it’s like you get sucked back into the weirdness of the night or like a door’s been opened into the clubby world of Seeb. Their production takes it somewhere w