AutoGear ekspanderer innen Connected Cars

14.12.2015 10:30 | Autogear / SOKO AS

AutoGear AS utvider lederteamet med nykommere fra godt kjente merkevarer - nemlig Donald Duck (Egmont) og TIDAL (tidligere WiMP). Ansettelsene er del av en økt satsning på elektronisk kjørebok. Som en del av satsingen tar selskapet samme navn som sine produkter - AutoGear.

Ansettelsene er på grunn av økt etterspørsel i det raskt voksende connected cars-markedet hvor elektronisk kjørebok er den mest utviklede tjenesten. Selskapet forventer at over 100.000 biler på norske veier vil være tilkoblet internett innen utgangen av 2016.

De nyansatte er Bente Skogsrud og Annar Bøhn. De kommer henholdsvis fra stillinger som Marketing Manager i Egmont Kids Media Nordic AS og Head of Subscription i TIDAL Music AS. Bente Skogsrud har gjennomført en snuoperasjon av Donald Duck i det norske markedet - blant annet ved å utvikle et vellykket samarbeid med skoler. Annar Bøhn startet karrieren i PA Consulting Group og fortsatte i Johan Andresens investeringsselskap Ferd AS før han begynte i WiMP i 2012. Bøhn var ansvarlig for å bygge opp og lede abonnementsavdelingen i TIDAL, musikkstreamingselskapet som ble solgt til artisten Jay-Z tidligere i år.

"Vi har så langt drevet selskapet med oss gründere som eneste ledelse, men nå er tiden inne for å skape en ordentlig ledergruppe. Vi har lett etter folk med erfaring fra abonnement for å bli med oss videre", sier Stefan Jacobsen, en av de to grunnleggerne og avtroppende daglig leder. Gründerene Stefan Jacobsen og Jostein Ludgivsen vil fortsette i ledelsen. Jacobsen vil ta ansvar for utvikling og Ludvigsen for partnerskap og hardwareleverandører.

“Annar Bøhn har vært med oss i styret siden 2010 og vi ser at han har svært mye å tilføre AutoGear, både fra sin tid som investor og fra TIDAL. Bente Skogstad har imponert oss stort med sitt arbeid for Egmont og bringer en markedsføringskomptanse inn i selskapet som svært få andre i vår bransje kan vise til. Vi gründerene vil nå fokusere mer på våre ekspertområder” sier Jostein Ludvigsen.

De fleste biler blir koblet til internett

AutoGear har over 10.000 betalende abonnenter og økte inntektene med 58% siste år. Mye av veksten kommer fra elektroniske kjørebøker. AutoGear er en del av en økende trend med utvikling av digitale tjenester knyttet til biler og bilbruk - også kjent som Connected Cars. Produsenter som Volvo, Tesla og Nissan leverer allerede flere modeller med innebygget mobilforbindelse, og AutoGear forventer at flertallet av nye biler vil ha dette innen utløpet av 2019.

"Jeg kommer fra musikkbransjen hvor man nå har vært gjennom en fase med stor dynamikk" forteller Annar Bøhn. "Nå står bilbransjen overfor lignende grunnleggende forandringer. Jeg ser fram til å forsterke og utvide AutoGears posisjon framover slik at vi kan nyte godt av denne utviklingen", sier han.

"Jeg har mesteparten av min erfaring fra media og abonnementer rettet mot sluttbrukersegmentet og ser mange muligheter for å benytte tenkning fra den typen markedsføring i AutoGear, som i større grad opererer i bedriftsmarkedet",  avslutter Bente Skogsrud.

Annar Bøhn
E-post: annar.bohn@autogear.no
Mobil: +47 97 66 02 99.

Om Autogear / SOKO AS

Autogear / SOKO AS
Karl Johans gate 2

21 08 02 60http://autogear.no/
Om AutoGear AutoGear AS (tidligere SOKO AS) begynte å utvikle abonnementstjenester innenfor Connected Cars i 2006 og har hatt kjørebok som vekstområde siden 2013. AutoGear har i dag 13 medarbeidere i Norge og India og over 10.000 betalende abonnenter. Selskapet er eid av gründere og styremedlemmer. AutoGear er utviklet med støtte fra Innovasjon Norge.

Følg saker fra Autogear / SOKO AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Autogear / SOKO AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Autogear / SOKO AS