Autogear / SOKO AS

Autogear doblet omsetningen – rigger for ytterligere vekst

Autogear AS doblet omsetningen fra 2015 til 2016. Veksten skjer innenfor elektronisk kjørebok, med spesielt fokus på bedrifter som har mange privateide biler i sving. Veksten er finansiert gjennom 2,2 millioner investert av ledelse og styre.

Annar Bøhn, daglig leder i Autogear AS.

I desember 2015 la Autogear om fokus og takt og nå er resultatene i ferd med å vise seg.

“Markedet for elektronisk kjørebok i Norge har fortsatt et stort potensial, særlig innenfor kjøregodtgjørelse til privateide biler. Ytterligere muligheter vil komme når biler blir stadig mer koblet på nett”, sier daglig leder Annar Bøhn, som har ledet selskapet siden desember 2015.

“Norske bilister går hvert år glipp av minst 2 milliarder kroner i kjøregodtgjørelse. Grunnen er i hovedsak at det tar for mye tid å føre kjøringen. I tillegg kastes det bort verdifull tid i forbindelse med føring av de 6,5 milliardene som faktisk utbetales. Kjøregodtgjørelse er svært godt egnet for digitalisering, og vi skal ligge i front, fortsetter han.

Autogear økte omsetningen fra 7,1 til 14,0 millioner kroner fra 2015 til 2016. Kostnadene i forbindelse med taktskiftet har samtidig medført et negativt årsresultat på 2,2 millioner. Selskapet har hentet inn et tilsvarende beløp fra ledelse og styret, og opplever fortsatt vekst i 2017.

“Det å bygge opp et vellykket teknologiselskap dreier seg ikke bare om å skape en verdifull teknisk løsning. Utfordringene er minst like store når det gjelder å utvikle markedsføring og salg. Vi fortsetter å se resultater av investeringene vi har gjort på både produkt- og markedssiden og ser positivt på fremtiden.” sier Annar Bøhn.

Autogears nye nettløsning for elektronisk kjørebok ble offentlig tilgjengelig i juni 2017, etter en lengre betatestingsperiode for å sikre den nødvendige kvaliteten. Automatisk identifisering av turer som er kjørt i forbindelse med arbeid er en sentral funksjon i den nye løsningen.

Annar Bøhn
Daglig leder
annar.bohn@autogear.no

Annar Bøhn, daglig leder i Autogear AS.

Om Autogear / SOKO AS

Autogear / SOKO AS
Karl Johans gate 2

21 08 02 60http://autogear.no/

Autogear hjelper folk som bruker egen bil i jobb med å få full kjøregodtgjørelse – uten å ta tid bort fra de tingene som virkelig skaper resultater.

Følg saker fra Autogear / SOKO AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Autogear / SOKO AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Autogear / SOKO AS