Australia tror på turistvekst etter ny serie fra David Attenborough

Nesten seksti år etter at den legendariske programlederen tok sitt første dykk ved The Great Barrier Reef har Attenborough laget en egen serie om det verdensberømte revet. Første episode kommer på NRK 8. Mai. The Reef, som australierne selv kaller revet, er attraksjon nummer en i landet down under. Nesten alle førstegangsreisende tilbringer noen dager ved kysten av Queensland for å oppleve det verdensberømte revet.

Australiareiser, Norge og Nordens største spesialist til Australia,  er ikke i tvil om at den nye serien til Attenborough vil føre til at enda flere nordmenn vil ønske å legge ferien hit. – Australia med Great Barrier Reef kommer til å stå på enda fleres ønske-lister etter at den nye serie har rullet over norske tv-skjermer, sier Rolf-Eirik Kjeseth, administrerende direktør i Australiareiser.

Han mener at en serie av denne typen er fantastisk markedsføring for Australia, og var selv tilstede da serien hadde premiere i London. - Serien er, som alt Attenborough gjør, fantastisk bra, og jeg gleder meg til å se den igjen i mai på NRK.

Korallrev kalles ofte verdenshavenes regnskog, og Kjeseth tror også serien vil bidra til at alle som ferdes under eller i vannskorpen ved korallrev blir mer ansvarlige turister.

The Great Barrier Reef er 2300 kilometer langt, og er verdens største rev. Det er så stort at det kan ses fra månen. Attenborough tilbrakte tre uker ved revet, og det ble blant annet satt dykkerekord med dykk helt ned til 304,8 meter.

Oslo, 11. april, 2016.

For ytterligere informasjon/bilder ta kontakt med:

Rolf-Eirik Kjeseth, administrende direktør, rek@australiareiser.no, tlf 95200450

Martin Dahl Jespersen, salgsdirektør, martin@australiareiser.no, tlf 98251906

Tollbugaten 27

23654450http://www.australiareiser.no/

Australiareiser er et norskeid selskap med kontorer i Oslo, Stockholm og Aarhus. Selskapet er størst i Norden på reiser til Australia, New Zealand, Stillehavet og reiser jorden rundt. Australiareiser sine spesialister skreddersyr reiser for både individuelle og grupper. Selskapene Fijireiser og Grupperundreiser tilhører Australiareise-Gruppen.

Følg pressemeldinger fra Australiareiser AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Australiareiser AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Australiareiser AS