Australia kåret til verdens tryggeste land for kvinner.

Australia fortsetter å toppe listene som en av verdens mest attraktive land å reise til eller bo i. I følge rapporten «Global Wealth Migration» er Australia verdens tryggeste land for kvinner melder Australiareiser, ledende spesialist på reiser «down under». Det er andre år på rad at Australia går til topps i denne undersøkelsen.

Australia er nylig kåret til verdens tryggeste land for kvinner.

De fem tryggeste landene;

1. Australia
  2. Malta
  3. Island
  4. New Zealand
  5. Canada

De tryggeste landene verden om;

Europa: Malta, Monaco, Island, Sveits

Asia Pacific: Australia, New Zealand, Japan, Sør-Korea

Afrika: Mauritius, Botswana, Namibia

Nord- og Sør-Amerika: USA, Canada

I følge rapporten er kvinners sikkerhet en av de viktigste indikatorene for velstand. Man ser at det historisk er hele 90 prosent sammenheng mellom kvinners sikkerhet og økt velstand. Velstand øker merkbart når det er høyt trygghetsnivå for kvinner.

Det er det globale selskapet New World Health som står bak undersøkelsen og rapporten som ble publisert denne måneden. Rapporten ser også på faktorer som pressefrihet og økonomisk vekst.

For mer informasjon se;

2019 Global Wealth Migration Review.

Australia er nylig kåret til verdens tryggeste land for kvinner.

Tollbugaten 27

23654450http://www.australiareiser.no/

Australiareiser er et norskeid selskap med kontorer i Oslo, Stockholm og Aarhus. Selskapet er størst i Norden på reiser til Australia, New Zealand, Stillehavet og reiser jorden rundt. Australiareiser sine spesialister skreddersyr reiser for både individuelle og grupper. Selskapene Fijireiser og Grupperundreiser tilhører Australiareise-Gruppen.

Australia på 3. plass over nordmenns drømmereisemål. Nå vil nordmenn vil se kenguruer & koalaer i ferien!7.11.2018 08:00:00 CETPressemelding

I følge en landsdekkende undersøkelse gjennomført av Kantar TNS for Europeiske reiseforsikring, så kommer Australia på en solid tredje plass over nordmenns drømmereisemål - rett etter USA og Maldivene. Mest lyst på en tur "down under" har aldersgruppen 50+, og på landsbasis er det vestlendingene som drømmer aller mest om Australia, etterfulgt av trøndere og østlendinger viser undersøkelsen.

Hva med å dykke med hvithai i julen? Eller bo i luksustelt i bushen i vinterferien?6.12.2017 08:00:00 CETPressemelding