Adecco Group

August Nemeth Winther (24) og Martin David Hamre Mathisen (24) fra Tromsø kan bli konsernsjef i sommer

Adecco jakter igjen på Norges største ledertalent som får sommerjobb som konsernsjef. I august får en student teste ut hvordan det er å være øverste leder for over 6000 ansatte, med en lønn på 100.000. August og Martin er 2 av 10 finalister som har kommet gjennom et ekstremt trangt nåløye: Over 5000 søkte på sommerjobben.

To studenter fra Tromsø er med i finalen til årets råeste sommerjobb.

Tre kandidater med tilknytning til Tromsø

August Nemeth Winther (24) og Martin David Hamre Mathisen (24) er begge fra Tromsø. I tillegg har vi Stian Jakobsen Reitan (25) som er fra Trondheim, men som studerer i Tromsø. – Vi er utrolig stolt av at det er kandidater fra studentbyen Tromsø som er i finalen til Konsernsjefen 2018! Vi ønsker dem lykke til og gleder oss til å følge dem i finalen 15. mars, sier Lisbeth Kåberg, distriktssjef Troms og Finnmark i Adecco.

August kommer fra Tromsø og studerer bygg og miljøteknikk ved NTNU. – August er en svært reflektert og målrettet ung mann, sier Lisbeth. – Han er opptatt av å få med seg de rundt seg så alle får bidratt til løsningen. Han har også et godt blikk over hva som kommer av utfordringer og muligheter for fremtidige arbeidsplasser.

Martin kommer fra Tromsø og studerer økonomi og administrasjon ved Universitetet i Tromsø (UiT). – Martin har et veldig bredt syn på lederskap og hva som må til for å være en god leder, sier sier Lisbeth. – Han evner å se flere sider og er opptatt av å dra med seg teamet.

Stian kommer fra Trondheim og studerer rettsvitenskap på Universitetet i Tromsø (UiT). – Stian er et klart og tydelig ledertalent, med svært reflekterte tanker om ledelse og fremtidens næringsliv, sier Lisbeth. – Han er meget målbevisst og har en imponerende evne til å motivere seg selv.

To kandidater fra Universitetet i Tromsø (UiT)

Aldri før har vi hatt så mange med i finalen med tilknytning til Tromsø. – Dette er strålende, sier Wenche Jakobsen, prorektor for utdanning ved UiT Norges arktiske universitet. Det er flott at våre studenter er aktive og attraktive i kampen om de spennende jobbene, sier hun. – Dette er en unik anledning til å lære mye, både som deltaker i prosessen og ikke minst i sommerjobben som konsernsjef for Adecco. Vi ønsker Stian Jakobsen Reitan og Martin David Hamre Mathisen lykke til, og måtte den beste studenten fra UiT vinne!

Norges tøffeste rekrutteringsprosess

– Kandidatene har vært gjennom en rekrutteringsprosess som er mye grundigere enn mange rekrutteringer til toppledelse, sier Torben Sneve, konsernsjef i Adecco. – Finalistene er store ledertalenter og scorer svært godt på alle tester vi har hatt i prosessen. Det blir utfordrende for juryen å velge en vinner.

• 10 807 tok ledertesten på konsernsjefen.no.
• 5000 deltok i søknadsprosessen
• Basert på en helhetsvurdering fikk 500 en integritetstest.
• De 250 beste gikk videre til en logisk resonneringstest.
• De 150 beste fikk tilsendt videointervju.
• Basert på en helhetsvurdering ble 20 valgt ut til personlighetstest og dybdeintervju.
• 10 finalister er nå videre til assessmentsenter i Oslo 15. mars.

Den beste av de 10 beste velges ut 15. mars

Finalistene skal nå delta på et assessmentsenter der de evalueres av en jury. Vinneren annonseres i løpet av dagen. I juryen sitter Torben Sneve, konsernsjef i Adecco, Elin Nørve, Founder/CEO i Future Leaders Global, Anne Lise Waal, CEO/CTO i Attensi, Leif Feiring, direktør for Badenoch & Clark og Elham Binai, HR- direktør i Adecco.

Vil du følge finalistene på assessmentsenteret? Følg Adecco Norge på Facebook, vi kjører livestreaming.

Finalister i Konsernsjefen 2018

Navn Alder Kommer fra Studiested Studieretning Telefon
August Nemeth Winther 24 Tromsø Norges teknisk-naturvitenskaplige universitet (NTNU) Bygg og miljøteknikk 904 01 653
Bergljot Byre-Strøksnes 26 Stavanger BI Oslo Ledelse 405 55 804
Johanne Hagelin 22 Sogndal Høgskulen på Vestlandet, avd Bergen Økonomi og administrasjon 984 64 545
Kristian Bekkevold Lillebo 23 Sørumsand BI Oslo Ledelse og organisasjonspsykologi 974 76 498
Linnea Tveraaen 22 Trøgstad BI Trondheim Økonomi og administrasjon 481 72 148
Martin David Hamre Mathisen 24 Tromsø Universitetet i Tromsø (UiT) Økonomi og administrasjon 984 48 413
Nina Hoddø Bakås 23 Lillehammer Norges teknisk-naturvitenskaplige universitet (NTNU) Entreprenørskolen 975 97 891
Olav Drangsland 24 Skien Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU) Entreprenørskap og Innovasjon  984 66 201
Stian Jakobsen Reitan 25 Trondheim Universitetet i Tromsø (UiT) Rettsvitenskap 478 23 873
Zelia Johansen Moss 26 Kristiansand Universitetet i Agder, avdeling Grimstad (UiA) Innovasjon og kunnskapsutvikling 414 43 863

Kontakt:

Wenche Jakobsen, prorektor for utdanning ved UiT Norges arktiske universitet - 942 17 239

Lisbeth Kåberg, distriktssjef Troms og Finnmark - 776 00 160

To studenter fra Tromsø er med i finalen til årets råeste sommerjobb.
August Nemeth Winther kommer fra Tromsø og studerer bygg og miljøteknikk ved NTNU.
Martin David Hamre Mathisen kommer fra Tromsø og studerer økonomi og administrasjon ved Universitetet i Tromsø (UiT)
Stian Jakobsen Reitan  kommer fra Trondheim og studerer rettsvitenskap ved Universitetet i Tromsø (UiT).
Stian Jakobsen Reitan kommer fra Trondheim og studerer rettsvitenskap ved Universitetet i Tromsø (UiT).
Lisbeth Kåberg, distriktssjef Troms og Finnmark i Adecco er utrolig imponert over nivået til de tre kandidatene.
Wenche Jakobsen, prorektor for utdanning ved UiT Norges arktiske universitet sier det er flott at våre studenter er aktive og attraktive i kampen om de spennende jobbene
Konsernsjef i Adecco, Torben Sneve.

Om Adecco Group

Adecco Group
Rosenkrantz' gate 16

Adecco Group er et av Norges ledende selskap innen HR og bemanning. Selskapet er landsdekkende, og har over 60 års erfaring i Norge. Konsernet har over 400 ansatte, og 5000 medarbeidere ute i jobb hos kunder hver dag.

I Norge består Adecco-konsernet av seks merkevarer: Adecco, Badenoch & Clark, BHC Construction, Ingeniør Compagniet, Modis og Naviga. Vi leverer til kunder i alle bransjer, i offentlig og privat sektor.

Følg saker fra Adecco Group

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Adecco Group på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Adecco Group

3 grep som styrker ditt lederskap10.4.2018 16:21Pressemelding