Audun Lågøyr blir kommunikasjonsdirektør i Skanska

Audun Lågøyr blir kommunikasjonsdirektør i Skanska Norge. Han tiltrer stillingen 1. juni 2017. Lågøyr tar over etter Pål P. Syse som selv har ønsket å fratre stillingen og selskapet ved fylte 62 år.

- Dette har vært et planlagt skifte og vi har jobbet et halvt års tid med å finne Pål P. Syses etterfølger. Jeg veldig glad for at Audun Lågøyr har tatt utfordringen. Han har meget god bransjekunnskap, høy kompetanse på intern og ekstern kommunikasjon samt et stort samfunnsengasjement, sier Ståle Rød, administrerende direktør i Skanska Norge.

Audun Lågøyr (47) er utdannet jurist og kommer fra stillingen som næringspolitisk direktør i BNL. Han var tidligere kommunikasjonsdirektør i BNL og har i tillegg seks års erfaring fra Stortinget som rådgiver for næringskomitéen, finanskomitéen og som sekretariatsleder.

- Etter mange lærerike og spennende år i BNL, gleder jeg meg til nye utfordringer hos en av de ledende eiendomsutviklere og entreprenører i Norge. Selskapet har høy kompetanse, sterke verdier og et oppriktig engasjement for bærekraftig samfunnsutvikling, og jeg gleder meg til å få lov til å lede kommunikasjonsarbeidet i selskapet fremover, sier Audun Lågøyr.