Atlantic-renovering til 465 millioner

24.8.2016 15:11 | KLP

KLP Eiendom investerer 300 millioner kroner i totalrenoveringen av Atlantic ved Breiavatnet i Stavanger. Renoveringen vil sysselsette 220 årsverk og det vil bli brukt 90 prosent lokal arbeidskraft.

Investeringens totalomfang er i størrelsesorden 465 millioner kroner. Som eier av hotellet investerer KLP Eiendom ca 300 millioner kroner, mens Rezidor investerer ca 165 millioner kroner. Backe Rogaland er entreprenør, mens stavangerbaserte Link Arkitektur har ansvar for utformingen av hotellet. Totalrenoveringen vil sysselsette 220 årsverk og ifølge Backe Entreprenør vil det bli brukt 90 prosent lokal arbeidskraft.

– Det vil totalt bli investert ca 465 millioner kroner i en full oppgradering av Radisson Blu Atlantic Hotell. Hotellet er modent for en total renovering og vi investerer 300 millioner for at hotellet skal gjenvinne sin naturlige posisjonen som Stavangers storstue og regionens førstevalg, Christopher Raanaas, direktør for hotellforvaltning i KLP Eiendom.

Mandag 5. september starter totalrenoveringen av Radisson Blu Atlantic Hotell ved Breiavatnet i Stavanger. Hotellet vil holde helt stengt i løpet av ombyggingsperioden, som skal vare i litt over ett år, fra september 2016 til november 2017.

Hotellrenoveringen omfatter ny resepsjon, alle 364 rom inkludert en spektakulær duplex suite i øverste etasje, oppholdssteder, restauranter, barer og møterom i tillegg til arbeidet som går på VVS (varme-, ventilasjons- og sanitærteknikk), samt det elektriske arbeidet.

For mer informasjon kan du kontakte:
Christopher Raanaas, direktør hotellforvaltning KLP Eiendom
Tlf 90 83 18 82