Astrid S - “Emotion” (Remixes)

Etter ett år med hard jobbing i studio og en omfattende verdensturné, slapp Astrid S singelen “Emotion” i oktober. Etter en forrykende opptreden på P3 Gull i helgen, slipper hun i dag en rekke remixer av “Emotion” fra Tazer, Blinkie, Alphalove og XO Cupid.

Denne uken reiser hun til England og spiller support for Years & Years på deres UK-turne. Avsluttes 5.12 på O2 Arena i London.

HØR ASTRID S - "EMOTION" (REMIXES) HER

XO Cupid

XO Cupid ble født på en gård i Stockholm, i et lite rom med rosa vegger og ingen vinduer. Som brødre med forskjellige mødre, vokste de opp med Taco & Techno. XO Cupid sin første singel, en vri på Cyndi Lauper sin “True Colours”, ble en hit over hele Europa

Blinkie

Blinkie har laget musikk siden han var 15 år, og viser ingen tegn på å gi seg. Med en bred portefølje, lar ikke produsenten begrense seg til en type sjanger. Inspirert av de store heltene – Quicy Jones, Rick Rubin og Kanye west – har Blinkie en lidenskap for musikk som bryter normer og regler.

AlphaLove

Chris og Alex, fra Storbritannia, dannet duoen AlphaLove i 2016. De ble samlet av lidenskapen for å skape musikk. I tillegg til å spille alle typer instrumenter, er Alex en sanger også. Stilen deres er en blanding av pop, trap og house. 2018 har vært ett godt år for duoen. I februar postet Billboard 100 deres remix av Bruno Mars sin “Finesse” og samarbeidet deres med R3WIRED på remixen av Ramz sin “Barking” ble listet på BBC Radio 1.

TAZER

Multitalentet TAZER, som er DJ og produsent, er en av de fresheste talentene fra de Britiske øyene i nyere tid. Fra å kokkelere musikk fra gutterommet, hvor han kombinerte tidlig hip hop med en kjærlighet for house musikk, greide han å krysse barrierer av sjanger, språk og sted. TAZER er en radio favoritt av tastemakers og DJs som Pete Tong, Annie Mac og Zane Lowe.

Biografi

Med en global fanskare som stadig vokser, har hele Norges Astrid S sanket inn nærmere 1 milliard streams, kun på Spotify. Om sin kommende pop-smash «Emotion» sier Astrid S at hun visste at den var spesiell. – Jeg snek demoen med meg fra studioet inn på hotellrommet, og jeg klarte ikke å la vær å spille den om igjen og om igjen.

Astrids ferd mot pophimmelen handler både om flukt og skjebne. Hjemstedet Berkåk er Norges hjerte, som Astrid selv sier. Musikk var hennes første kjærlighet, etterfulgt av fotball. Etter å ha sluttet med fotballgymnas for å melde seg på Idol-audition som 16-åring, fikk hun sin første topp 10-hit med «Shattered». Senere det året signerte hun en global artistkontrakt med Universal Music Norge, og som låtskriver hos Sony ATV Music Publishing. Siden har Astrid rendyrket sin briljante teft for fengende poprefreng og sjangerbrytende tekster. – Jeg ville lage noe moderne, men tidløst.

Astrid S husker nøyaktig hvordan musikk fikk henne til å føle som en ung jente i en småby. – I det øyeblikket jeg satte på en Discman var jeg i en annen verden. Det var magisk. Nå er hun klar for å vekke slike følelser hos sine egne fans. – Jeg vil gi dem en verden de også kan forsvinne inn i.

Madonna offentliggjør Madame X!17.4.2019 18:30:00 CESTPressemelding

I dag offentliggjør Madonna utgivelsen av sitt 14. studioalbum, Madame X. Første låt ut er "Medellín" med den colombianske superstjernen Maluma. En tilhørende musikkvideo vil ha verdenspremiere 24. april under et globalt MTV event i London med navnet "MTV Presents Madonna Live & Exclusive: ‘Medellín’ Video World Premiere". Albumet slippes 14. juni via Live Nation, Interscope Records og Maverick. Pre-order albumet HER! Madonna’s highly-anticipated 14th studio album Madame X will be released on June 14th globally from Live Nation, Interscope Records and Maverick. The first track from the album “Medellín,” with Colombian superstar Maluma, will be Zane Lowe’s World Record today on Apple Music’s Beats 1. Madame X is now available for pre-order. Madonna will exclusively unveil the world premiere of her video and single “Medellín” with Maluma, during a globally televised MTV music event, “MTV Presents Madonna Live & Exclusive: ‘Medellín’ Video World Premiere,” on Wednesday, April 24 at 9:00 p

Nyhetsbrev fra Universal Music12.4.2019 15:11:32 CESTPressemelding

God fredag. Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music, med dagens releaser. Seeb slipper single med Highasakite AVICII’S "SOS" (FEAT. ALOE BLACC)” OUT TODAY Melissa Etheridge ute med nytt album Ellie Goulding er i dag ute med den nye låten "Sixteen", en låt hun har skrevet selv med hjelp fra Raye og FRED. I "Sixteen" mimrer Goulding om sin ungdomstid som en opprørsk tenåring. Til sommeren kan hun oppleves live på Jugendfest i Ålesund og Parkenfestivalen i Bodø. Jessie Reyez har slått seg sammen med 6LACK på den nye låten "Imported". Låten blir å finne på hennes debutalbum som kommer i løpet av året. Jonas Benyoub er i dag ute med den nye singelen “NAHNAH”. Låten er spilt inn i anerkjente Cruise Control Studios i Amsterdam med den urbane nederlandske produsenten Chievva, og er første låt ut fra Jonas Benyoubs kommende EP med slippdato 7. juni. K-POP fenomenet BLACKPINK er ute med EP’n Kill This Love. Musikkvideoen til tittelsporet er sett over 157 millioner ganger siden den ble sluppe