ASPLAN VIAK KJØPER PABAS

Det flerfaglige konsulentselskapet PABAS blir datterselskap i Asplan Viak-konsernet fra nyttår.
(Fra venstre)Ketil Bakkejord, daglig leder PABAS og Øyvind Mork, administrerende direktør Asplan Viak.

Det tradisjonsrike Bærumsfirmaet PABAS Arkitekter og rådgivende ingeniører AS har en bred, generell kompetanse innen både prosjektadministrasjon, arkitektfag og byggtekniske fag.

Oppkjøpet er en del av en strategisk satsing for Asplan Viak.

- En måte å vokse på er å gjennomføre oppkjøp av ettertraktet kompetanse. Vi er veldig fornøyd med oppkjøpet av PABAS, som har en kompetanse og kultur som vi mener vil passe godt med Asplan Viak, sier Øyvind Mork, administrerende direktør for Asplan Viak.

- I PABAS har vi i lengre tid sett at det er utfordrende å være en liten aktør i konsulentmarkedet. Vår spesialkompetanse er prosjektering av teknisk kompliserte bygg. Sammen med den store aktøren som Asplan Viak er, legger vi til rette for en større utvikling av både kompetanse og oppdragskapasitet, sier daglig leder for PABAS, Ketil Bakkejord.

Alle ansatte er ventet å være på plass i vårt hovedkontor i Powerhouse Kjørbo i Sandvika i løpet av desember. Fra 1. januar inngår selskapet som et datterselskap hos Asplan Viak AS.

__________________________________________

FAKTA:

PABAS ble opprettet i 1966 og er et flerfaglig konsulentselskap bestående av arkitekter og rådgivende ingeniører. PABAS har allsidige oppdragerfaring med bl.a. bolig, næringsbygg, skoler, helse- og velferdsbygg, tekniske bygg og forsvarsbygg.
PABAS

Asplan Viak er et av Norges største rådgivende ingeniør- og arkitektfirmaer. Selskapet har i snart 60 år bistått med tverrfaglig rådgivning og analyser til offentlig og privat virksomhet. Asplan Viak har ca. 950 medarbeidere, fordelt på 31 kontorsteder. Virksomheten er organisert i to divisjoner: Plan og Arkitektur og Bygg og Infrastruktur. Asplan Viak er eiet av Stiftelsen Asplan.
Asplan Viak.

Asplan Viak er et av Norges største rådgivende ingeniør- og arkitektfirmaer. Selskapet har i snart 60 år bistått med tverrfaglig rådgivning og analyser til offentlig og privat virksomhet. Asplan Viak har ca. 950 medarbeidere, fordelt på 31 kontorsteder. Virksomheten er organisert i to divisjoner: Plan og Arkitektur og Bygg og Infrastruktur. Asplan Viak er eiet av Stiftelsen Asplan.
Asplan Viak.