Asker kommune valgte Norsk Gjenvinning

2.12.2016 09:38 | Norsk Gjenvinning

Norsk Gjenvinning Renovasjon AS har vunnet en integrert renovasjonskontrakt med Asker kommune som innebærer at Norsk Gjenvinning skal ta hånd om flere viktige oppgaver i verdikjeden knyttet til renovasjon - fra innsamling av husholdningsavfall hos husstandene, til gjenvinning av papp, papir, drikkekartong og plastemballasje.

- Det er ekstra hyggelig å vinne integrerte renovasjonskontrakter, sier Jørgen Nikolai Pettersen, administrerende direktør i Norsk Gjenvinning Renovasjon AS. - Her får vi tatt i bruk flere tjenester og spisskompetanse i Norsk Gjenvinning-konsernet og sydd dem sammen til en totalløsning.

I Asker kommune er det cirka 22.500 husstander som får hentet cirka 14.000 tonn avfall per år. Matavfall og restavfall skal transporteres til Isi avfallsanlegg i Bærum for videretransport til sluttbehandling. Utsorterte avfallstyper som papp, papir, drikkekartong og plastemballasje skal håndteres av Norsk Gjenvinning. De to sistnevnte avfallstypene skal sendes videre til Grønt Punkt Norge.

- For å få en effektiv logistikk skal vi etablere en omlasterstasjon i Asker, sier Pettersen. – Her vil vi gjøre en del forarbeid med de utsorterte avfallstypene, slik at de enkelt kan gå videre til mer avansert behandling - for så å bli gjenvunnet av papirfabrikker og plastindustrien.

Avtaleperioden er fra 1. november 2017 til 31. august 2022 med ensidig opsjon for oppdragsgiver på forlengelse i 1+1 år.

Annica Fiedler, kommuniksjonssjef i Norsk Gjenvinning, telefon 918 40 654.

Informasjon om Norsk Gjenvinning: http://www.nggroup.no/