Ascom Unite Messaging Suite er nå driftskompatibel med STANLEYs RTLS-løsninger for helsesektoren

Ascom Wireless Solutions, en ledende leverandør av IKT-løsninger til helsesektoren, kunngjorde i dag at Ascom Unite Messaging Suite nå er driftskompatibel med STANLEYs AeroScout® Real-Time Location System (RTLS) for helsesektoren. Denne interoperabiliteten gjør at alarmer fra STANLEY Healthcare AeroScout® Real-Time Location System (RTLS), kan sendes via Ascom Unite til en rekke medarbeideres mobile enheter, f.eks. smarttelefoner. Dette kan bl.a. brukes i forbindelse personsikkerhet, sporing av utstyr, pasientbeskyttelse og alarmering om temperaturavvik i kjølerom.

Denne direkte tilgangen til informasjon om utstyrets status og personalets og pasientenes lokasjon, gjør at helsesektoren kan treffe bedre og mer koordinerte avgjørelser. Dermed oppnås en mer strømlinjeformet arbeidsflyt og en bedre og pasienthåndtering. Med lokasjonsdata i sanntid fra STANLEYs løsninger, vil bruksområdet økes ytterligere for Ascom Unite som er en mellomvareplattform som knytter tidskritiske systemer sammen med mobilt personale, og leverer avansert meldingshåndtering til en rekke mobile enheter.

«Ascom Unite Messaging Suite og RTLS-løsningen er en kraftig kombinasjon som støtter interaktiv meldingsformidling for RTLS-hendelser som informasjon om sporing av verdifullt utstyr og lokalisering av pasienter og personell», sier Magnus Lönnroth, Director R&D Product Line Unite Solutions, Ascom Wireless Solutions.

«Dette samarbeidet bygger på STANLEYs store nettverk av integrerte samarbeidspartnere som utvider kraften i RTLS ved å levere kritisk informasjon på stedet», sier Nadav Barkaee, Product Manager for Integrations and Mobile Applications hos STANLEY Healthcare. «Interoperabiliteten med Ascom gir ansatte på sykehus, eldre- og helseinstitusjoner adgang til informasjonen de trenger for å utføre arbeidet effektivt, og for å gi pasienter og beboere best pleie og opplevelse.»

Om Ascom Wireless Solutions

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ws) er en ledende leverandør av innovative kommunikasjonsløsninger for integrerte arbeidsprosesser for segmenter som sykehus, eldreomsorg og på andre områder der tidskritisk kommunikasjon er viktig. Nærmere 100 000 systemer er installert på verdensbasis. Selskapet tilbyr et bredt utvalg profesjonelle telefoni- og meldingssystemer, og genererer verdi for kundene ved å støtte og optimalisere deres virksomhetskritiske prosesser. Løsningene er basert på teknologi innen mobil, VoWiFi, IP-DECT, pasientsignal og personsøkerteknologi som integreres på en smart måte i eksisterende virksomhetssystemer. Selskapet har datterselskaper i 13 land, og 1200 ansatte over hele verden. Ascom Wireless Solutions ble etablert i 1955 og har hovedkontor i Göteborg. De er en del av Ascom Group, som er børsnotert i Sveits (ASCN:SIX).

Om STANLEY Healthcare

STANLEY Healthcare leverer løsninger til mer enn 5000 akuttsykehus og 12 000 pleienstusjoner for bedre sikkerhet, trygghet og driftseffektivitet. STANLEY Healthcare Solution hjelper kundene med å oppnå et bedre og mer effektivt omsorgstilbud på fem viktige områder: Pasientsikkerhet, beskyttelse, miljøovervåking, drift og arbeidsprosesser samt administrasjon av verdier og forsyningskjeden. I tillegg til de tekniske løsningene, tilbys rådgivning, opplæring, implementering og integrasjonstjenester. STANLEY Healthcare er stolte over å være en del av Stanley Black & Decker, Inc. For mer informasjon, besøk stanleyhealthcare.com. Følg STANLEY Healthcare på Facebook, Twitter og YouTube.

Ascom Wireless Solutions
Karin Dunberg, Marketing Manager, Global Marketing Communications
karin.dunberg@ascom.se
Magnus Lönnroth, Ascom Wireless Solutions